کد خبر: ۶۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۴ - 2015July 10
شفا آنلاین>سلامت>لازم نیست خیلی ثروتمند باشی یا منابع بزرگ مالی داشته باشی تا بتوانی به دیگران کمک کنی و کار خیر انجام بدهی.
به گزارش شفا آنلاین- شب‌های قدر بسیار با برکت هستند تا جایی که سوره‌ای در قرآن کریم با نام قدر بر پیامبر خیر و برکت نازل شده است به همین خاطر نیازمندان به خون هم از این برکت بی نصیب نمی‌مانند.
 
 کسانی که بارش رحمت الهی بر دل‌هایشان، آن‌ها را به مراکز انتقال خون کشاند تا در صف‌های انتظار برای اهدای زندگی به دیگران از یکدیگر سبقت بگیرند. 

ردپای روزه‌داران در مراکز اهدای خون 

وقتی شب گذشته همه قرآن به سر گرفته بودند، تصمیم گرفتیم سری به مراکز اهدای خون بزنیم تا ببینیم حال و هوای شب‌های قدر
در آنجا چطور است. 

با این که ساعت از 12 شب هم گذشته بود، خیلی‌ها هنوز منتظر اهدای زندگی به آدم‌هایی از جنس خودشان بودند و برایشان مهم نبود که ممکن است این انتظار تا سحر هم ادامه پیدا کند. 

اهدای 3 هزار و 200 عدد خون در ماه مبارک رمضان

وقتی از نادعلی رئیس مرکز انتقال خون تهران از تعداد اهدا کنندگان خون جویا شدیم، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان حدود 3 هزار و 200 عدد خون اهدا شده است. 

وی همچنین افزود: از هم‌وطنان عزیزی که گروه خونی‌شان O منفی است درخواست می‌شود تا برای اهدای خون خود بیشتر مراجعه کند، زیرا این گروه خونی کارایی بیشتری دارد و می‌تواند به سایر گروه‌های خونی، خون اهدا کند. 

فرصتی مغتنم برای اهدای خون 

درسته شب قدر شبی است که موهبت‌هایی بر امت پیامبر گرامی اسلام نازل می شود اما انکار این موهبت ها بیشتر نصیب کسانی شده که با هر اهدای خون خود جان 3 نفر را نجات داده و به آن‌ها زندگی می‌بخشند. 

علاوه بر اینکه شب‌های قدر فرصتی است برای احیای خود، این شب‌ها برای اهدای خون به دیگران نیز مغتنم است. چراکه بیماران بسیاری نیازمند خون تک تک افراد جامعه هستند. شاید برآورده کردن این نیاز در روزهای ماه مبارک رمضان چند برابر ثواب داشته باشد. 

860 واحد خون در سومین شب قدر امسال، سازمان انتقال خون در حالی به استقبال ماه مبارک رمضان رفت که به دلیل هم زمانی با روزهای گرم تابستان با کاهش اهدای خون رو به رو بود اما ظاهرا تقارن ماه مبارک رمضان با این روزهای گرم خیلی ها را بیشتر راغب کرد تا سری به این پایگاه‌ها بزنند تا حدی که روزه داران استان اصفهان در سومین شب قدر، 860 واحد خون اهدا کردند. 

دیشب و بامداد امروز، هزار و 65 نفر از مردم استان اصفهان به همت پایگاه انتقال خون این استان مراجعه کردند و 860 نفر موفق به اهدای خون شدند. 

آقای طیب پور مدیر کل اداره انتقال خون استان اصفهان افزود: از این تعداد واحد خون اهدایی،بیش از دو هزار واحد انواع فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی تولید شد که به تدریج در اختیار مراکز درمانی برای بیماران نیازمند به این ماده حیاتی قرار خواهد گرفت. 

همچنین در شب‌های قدر رمضان امسال، حدود دو هزار و 520 نفر در استان اصفهان موفق به اهدای خون شدند. 

خانم‌ها هم از صف اهدای خون جانمانده‌اند

استان مازندران هم از این همه لطف بی‌نصیب نمانده و تار روز نوزدهم ماه مبارک رمضان تا حدود 7 هزار و 700 نفر مراجعه کننده برای اهدای خون داشته است که از این تعداد 6 هزار و 600 نفر موفق به اهدای خون شدند، همچنین 221 نفر از این تعداد اهدا کنندگان، B خانم بودند. 

خلاصه این که افرادی هستند که بدون داشتن ثروت و سرمایه‌های بزرگ مالی به طور خودجوش منتظر بهانه‌ای هستند تا کاری در جهت اهدای امید و زندگی به دیگران انجام دهند.

افراد زیادی در میان اشک‌های خودشان به یاد نیازمندان هم هستند، البته نه نیازمندان مالی بلکه نیازمندان به زندگی.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: