کد خبر: ۶۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 11
فوق تخصص نفرولوژی در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- فوق تخصص نفرولوژی گفت: شایع ترین عامل منجر به بروزنارسایی مزمن کلیه و در نهایت گرفتارشدن درچرخه بیماری های کلیوی ودیالیزی شدن، دیابت است.

دکتر بهزاد عین اللهی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به شهرنشینی؛صنعتی شدن؛بی تحرکی مردم؛رو آورن به سمت فست فودها؛عدم تحرک و... چاقی خیلی شایع شده و به تدریج مانند جوامع غرب خواهیم شد و این امر شیوع دیابت وبیماری های کلیوی را بیشتر می کند.

وی تأکید کرد: دیابت علاوه بر این که عوارض زیادی در تمام ارگان ها دارد؛ بیماری همه گیر در بدن است.

Image result for ‫بیماری کلیوی‬‎

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین بخش های بدن که دیابت بر آن اثر می گذارد کلیه است،به همین خاطر بر اساس آمارها بین 20 تا 40 درصد بیماران دیابتی زمینه ابتلا به بیماری های کلیوی دارند.

وی افزود: در حال حاضر چند میلیون بیمار دیابتی داریم حال تصور کنیم که 20 درصد آنها بیماری کلیوی هم داشته باشند که در نهایت به دیالیز و پیوند کلیه نیاز پیدا می کنند؛ بنابراین پیش بینی می کنیم که تعداد بیماران دیالیزی و پیوندی خیلی بیشتر از تعداد فعلی باشد والبته درآینده نیزبه شدت افزایش خواهد یافت.

عین اللهی به شفا آنلاین گفت: اگر افراد پرخطر هر 4 تا 6 ماه آزمایش های ساده ای انجام دهند خوشبختانه این بیماری در مراحل اولیه قابل درمان و پیشگیری است البته به شرط اینکه تمام مردم سالانه دستکم دوبارآزمایش های ساده برای بررسی وضعیت سلامت کلیه هایشان انجام دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: