کد خبر: ۶۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۴ - 2015June 30
شفاآنلاین:جامعه>استاد حوزه علمیه گفت: از امام صادق علیه السلام در مورد نشانه‌های قبولی حج سوال شد، فرمودند یکی ازنشانه‌های قبولی حج، تغییر رفتار حاجی بعد از حج است، این که دیگر به دنبال خطاها و گناهان گذشته نرود نشان از قبولی حج است.

 به گزارش شفا آنلاین: مراسم با شکوه «اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف » که از شب یازدهم ماه مبارک رمضان (شنبه شب) در مشهد مقدس و در فاصله‌ای کوتاه با حرم مطهر آغازشده بود شب گذشته نیز ادامه یافت .

این مراسم با همکاری نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان، حج وزیارت استان و شهرداری مشهد در میدان شهدای مشهد شبها بعدازافطار ازساعت 9و 30 دقیقه تا 11 شب برگزارمی‌شود و بعدازقرائت زیبای دعای افتتاح توسط حجةالاسلام اسلامی‌فر و طنین آرام بخش صدای لبیک اللهم لبیک، لا شریک لک لبیک ...جمعیت کثیر زائران حج تمتع و مداحی بسیار دلنشین یکی از مداحان، شرکت‌کنندگان گوش دل را به شنیدن سخنان حجةالاسلام والمسلمین رضایی تهرانی می‌سپارند.

وی محور سخنان خود را به سبک زندگی در حج اختصاص داد و اظهار داشت: عزیزان باید از تمامی لحظه‌های حضور در سرزمین وحی استفاده معنوی ببرند، نکند این اوقات طلایی را به مسائل غیر اصلی حج مثل گشت‌زنی دربازارها و گشتن دنبال چیزهایی مادی بگذرانیم.

وی به زائران تاکید کرد: سعی کنید خاطرات سفر را بنویسید، در مناسک حج شرکت فعال داشته باشید و معارفی را که به دست می‌آورید ثبت کنید.

این استاد حوزه علمیه با یادآوری حدیثی از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با این مضمون که " خداوند حج را واجب کرده است تا پایه‌های دین محکم شود، " اظهار داشت: حج بعد از انقلاب با حج قبل از انقلاب کاملا از نظر معنوی متفاوت است، حضرت امام‌(ره) با شعار حج ابراهیمی مردم را به سمت حج معنوی هدایت کردند؛ اگرحج به طور واقعی برگزار شود دین محکم می‌شود و با مدیریت صحیح مراسم حج از لحظه ثبت‌نام تا هنگام اعزام، حاجی با حضور در کلاس‌های آموزش مناسک و اسرار حج به معنویات بیشتر پی می‌برد.

وی حلالیت طلبیدن ازدیگران، پشیمانی و دست شستن ازگناهان، هر لحظه با اشک چشم خدا را یاد کردن و راز و نیاز با خالق هستی را از جمله برنامه‌های محوری حج برشمرد و تصریح کرد: با انجام و عمل به این فریضه‌ الهی، ارزشهای دینی در زندگی جاری می‌شود.

این استاد حوزه علمیه افزود:‌این که می‌گویند حاجی موقعی که ازحج برمی‌گردد نورانی می‌شود همه‌اش از توجه به معنویت حج حکایت دارد، باید معنویت و خدایی در زندگی ما رنگ بگیرد، اشک‌های در خانه خدای ما، قرآن خواندن ما و همه زندگی ما باید رنگ دیگری بگیرد.

وی افزود: از امام صادق (ع) درباره نشانه‌های قبولی حج سوال شد، فرمودند یکی ازنشانه‌های قبولی حج، تغییر رفتار حاجی بعد از حج است، این که دیگر به دنبال خطاها و گناهان گذشته نرود نشان از قبولی حج است و الا حضور فیزیکی در حج بدون معنویت و بدون تغییر رفتار خاصیت چندانی ندارد.

حجةالاسلام رضایی تهرانی گفت: میقات در حج، ذکر تلبیه گفتن، احرام بستن، طواف دور خانه خدا، اگر در ما حال معنوی ایجاد نکرد باید در خودمان تجدید نظر کنیم، باید تمام لحظه‌لحظه‌های حضور در حج را رصد کنیم و از آن بهره معنوی ببریم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: