کد خبر: ۶۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۴ - 2015June 27
شفا آنلاین>اجتماعی>با توجه به اینکه کانون زلزله در مناطق بیابانی جنوب سرخه بوده خوشبختانه این زلزله هیچگونه خساراتی در پی نداشته است.
به گزارش شفا آنلاین، زمین لرزه یی به بزرگی 3.6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بخش هایی از شهرستان سرخه در جنوب استان سمنان را لرزند.

 احمد طاهری مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اعلام این خبر گفت: این زمین لرزه  در جنوب شهر سرخه روی داده است.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه این زمین لرزه در 8 کیلومتری عمق زمین روی داده تصریح کرد: زمین لرزه 3.6 ریشتری سرخه در عرض جغرافیایی 35.18 و طول شرقی 53.32 به وقوع پیوست.


طاهری با بیان اینکه کانون زلزله در 33 کیلومتری مناطق جنوب سرخه و پایین تر از منطقه "کوه سرخ" از جاذبه های طبیعی شهرستان سرخه بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کانون زلزله در مناطق بیابانی جنوب سرخه بوده خوشبختانه این زلزله هیچگونه خساراتی در پی نداشته است.  

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از اعزام تیم های ارزیاب مدیریت بحران استانداری به محل وقوع زلزله خبر داد و خاطرنشان کرد: هیچ گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت به منطقه گزارش نشده و با توجه به خالی از سکنه بودن منطقه ، طبیعتا خسارت جانی هم نداشته است. 

 احمدطاهری یادآوری کرد: در این منطقه گسل دشت کویر وجود دارد و از این رو در چند سال اخیر شاهد زمین لرزه های متعددی در این منطقه بودیم که عمدتا هم شدت کمی داشته اند و خوشبختانه از طریق این زلزله های کوچک، زمین منطقه ، انرژی خود را تخلیه می کند که نکته مثبتی است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: