کد خبر: ۶۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۴ - 2015June 26
شفا آنلاين:اجتماعی>آسیب های اجتماعی-عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر دوری خانواده از فضاهای مجازی و حضور در محیط های اجتماعی و جشنواره ای که برگزار می شود، تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر رسول خضری در شب هشتم از برپایی جشنواره رمضانی شهر خدا برج میلاد تهران و پس از بازدید از محله های کودک، طهرون، زندگی و سلامت، گفت: در شرایطی که جامعه و اعضای خانواده درگیر فضاهای مجازی و بازی های رایانه ای شده اند، ایجاد چنین فضاهایی که خانواده ها را دور هم جمع می کند بسیار تاثیرگذار است و شهروندان پایتخت باید از این فرصت برای دور شدن از فضاهای مجازی و دور هم شدن اعضای خانواده در یک محیط خانوادگی نهایت استفاده را بکنند.

وی افزود: به نظر بنده محله های سلامت، کودک و زندگی که محوریت فعالیت آن خانواده است سه حلقه به هم تنیده و پیوسته ای است که پایه های یک جامعه سالم را تشکیل می دهند.

خضری ادامه داد: در شرایطی که جامعه و اعضای خانواده درگیر فضاهای مجازی و بازی های رایانه ای شده است، ایجاد چنین فضاهایی که خانواده ها را دور هم جمع می کند بسیار تاثیرگذار است. متاسفانه در حال حاضر گوشی های همراه افراد را از فاصله های دور به هم نزدیک و متاسفانه فاصله های نزدیک را از هم دور کرده است. در این مسیر فرهنگ غنی و اصیل ایرانی دستخوش فراموشی خواهد بود.بنابراین باید فرصت هایی ایجاد شود تا از این طریق بتوانیم موقعیتی برای احیای فرهنگ داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه می توان تهدیدهای فضاهای مجازی را به فرصت تبدیل کرد، گفت: همانطور که هر فرصتی تا پایان فرصت نیست، هر تهدیدی همواره تهدید نخواهد بود و این قابلیت وجود دارد که در مقطعی تهدید به فرصت تبدیل شود. نیاز جامعه به تبلیغات واطلاع رسانی در حوزه های مختلف به خوبی از طریق شبکه های مجازی امکان پذیر است.بنابراین  قوی ترین سازمان سازمانی است که بتواند این فضا را مدیریت کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توضیحات خود را اینگونه تکمیل کرد: عصر نوین، انسان نوین و آموزش نوین سع محوری است که در جامعه امروز باید مورد توجه قرار گیرد و از آنجایی که در انتقال پیام چشم ۲۱ برابر بیشتر از گوش قدرت دریافت دارد باید با توجه به این اصل از رسانه ها، فضاهای مجازی،مطبوعات و دیگر ابزارهایی که می تواند بازوی کمکی برای اجرای طرح های مختلف باشد نهایت استفاده وبهره مندی

سومین جشنواره رمضانی شهر خدا تا ۲۶ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲ بامداد میزبان علاقه مندان و شهروندان است.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: