کد خبر: ۶۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۴ - 2015June 23
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از زیاده‌خواهی برخی پزشکان، از طرح یک فوریتی مجلس برای برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،رسول خضری،‌ با تاکید بر ضرورت برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر در حوزه سلامت،‌به خانه ملت گفت:  با توجه به ضرورت این موضوع، ‌طرحی با عنوان برخورد با پزشکان زیرمیزی‌بگیر در مجلس به امضا رسیده که هدف آن جلوگیری از زیاده‌خواهی برخی پزشکان است.

او ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بارها با سازمان نظام پزشکی جلساتی را برگزار و تاکید کرد تا اقدامات جدی‌تری در دستور کار این سازمان قرار گیرد چراکه این موضوع جزو مطالبه اصلی وزارت بهداشت نیز به‌شمار می‌رود.
خضری،‌ با بیان این‌که بروز پدیده زیرمیزی پزشکان منجر به سلب اعتماد بین بیمار و پزشک می‌شود،‌ تصریح کرد: از سویی دیگر باید وزارت بهداشت نیز سریع‌تر نسبت به برخورد با این تعداد از پزشکان اقدام کند چراکه با ابلاغ کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات، تعرفه‌ها نیز افزایش یافت اما بازهم شاهد بروز این پدیده در میان برخی از پزشکان هستیم. او با یادآوری صحبت‌های روز گذشته وزیر بهداشت مبنی بر آن‌که بخش مهمی از استیصال مردم در نظام سلامت به‌خاطر طمع، زیاده‌خواهی و منفعت‌خواهی برخی از ما پزشکان است، افزود:   واقعیت آن است که این زیاده‌خواهی‌ها تبعات منفی را در جامعه به‌ویژه حوزه سلامت ایجاد خواهد کرد، به همین منظور نیز اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دنبال به نتیجه رسیدن طرح یک‌فوریتی مجلس برای برخورد با پزشکان زیرمیزی‌بگیر شدند.
به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکنون طرح برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر به امضای ٣٠ نفر از نمایندگان رسیده است.

وزارت بهداشت تاکید کرد:  مدارک دانش‌آموختگان دانشگاه‌های غیرتایید ارزشیابی نمی‌شود
شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست تعدادی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های غیرتایید مبنی بر ارزشیابی مدرک و اجازه شرکت در آزمون‌های ارزشیابی و ملی را رد کرد. شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور اعضا برگزار شد.
در این جلسه موضوع درخواست تعدادی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های غیرتایید «با شروع دوره از آگوست ۲۰۰۹ به بعد» مبنی بر ارزشیابی مدرک و اجازه شرکت در آزمون‌های ارزشیابی و ملی مطرح و کماکان بر مصوبات قبلی شورا مبنی بر عدم امکان ارزشیابی مدارک این افراد تاکید شد.
در این جلسه توصیه شد افراد از تحصیل در دانشگاه‌هایی كه مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیست جداً خودداری کنند.


شهروند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: