کد خبر: ۶۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۴ - 2015June 22
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امید اجتماعی، رویکرد اصلی بهزیستی در انجام ماموریت هاست، گفت: در حال حاضر کنش ارتباطی ما بین ادارات خنثی سازی قدرت مقابل، عدم شفافیت و عدم پاسخگویی و مسئولیت گریزی است که باید به تحکیم کنش ارتباطی تبدیل شود، چراکه تحقق این امر توانمندسازی را به همراه می آورد.

به گزارش شفا آنلاین ، «احمد میدری» معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین نشست از سلسله نشست‌های گسترش نشاط و امید در جامعه با بیان اینکه بهزیستی پروژه امید اجتماعی را پیش می‌برد، گفت: امید اجتماعی قدرت در تغییر وضعیت موجود است و بهزیستی در تمامی حوزه‌ها از مهدکودک تا سالمندی مبحث توانمندسازی را دنبال می‌کند.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از این پروژه را قدرتمندسازی جامعه در تسلط در سرنوشت خود عنوان کرد و افزود: امید اجتماعی بدین معناست که فرد این قدرت را در خود ببیند که بتواند با همکاری دیگران وضعیت بهتری برای جامعه فراهم کند.

وی با بیان اینکه امید اجتماعی، رویکرد اصلی بهزیستی در انجام مأموریت‌هاست، تصریح کرد: ضرورت امید اجتماعی برای همه جوامع از جمله ایران ما را بر آن داشت تا با همکاری انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و سازمان بهزیستی کشور این موضوع را طرح‌ریزی و پیگیری کنیم؛ چراکه به میزان قدرتمندسازی جامعه سرنوشت آنها نیز تغییر خواهد کرد.

میدری با اشاره به اهمیت موضوع امید اجتماعی، افزود: امروز شاید این بحث اهمیت بیشتری دارد به این علت که در حال عبور از گذرگاه تاریخی هستیم؛ در بحران 1929 دو واکنش مختلف شکل گرفت؛ چنانکه ایتالیا و آلمان به سمت فاشیست و انگلستان و آمریکا به سمت دولت رفاه پیش رفتند که هر دو این واکنش‌ها پاسخی بر فشار اقتصادی، رکود فراگیر و ورشکستگی بانک‌ها بود. جامعه امروز ما نیز به دلیل فشارهای اقتصادی، نرخ رشد منفی اقتصادی، بیکاری بالا و ... ما را به گذرگاه تاریخی رسانده است که باید یا کنش‌های ارتباطی را تغییر دهیم یا به کنش‌های فعلی ادامه دهیم.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در پروژه امید اجتماعی کنش‌های فعلی در نظام اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد، اذعان کرد: متاسفانه در حال حاضر کنش ارتباطی ما بین ادارات خنثی‌سازی قدرت مقابل، عدم شفافیت و عدم پاسخگویی و مسئولیت‌گریزی است که باید به تحکیم کنش ارتباطی تبدیل شود؛ چراکه تحقق این امر توانمندسازی را به همراه می‌آورد و وضعیت بهتری برای جامعه فراهم خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا وظایف به‌زیستن را شهرداری‌ها انجام می‌دهند، یادآور شد: متاسفانه در این حیطه شهرداری‌ها علی‌رغم بودجه کلان و وجود سرای محلات بی‌مسئولیت هستند که راه‌برون رفت تغییر کنش ارتباطی است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: