کد خبر: ۶۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 21
شفا آنلاین>تغذیه>سبزیجات به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن جهت پیشگیری از بیماری‌ها است اما متاسفانه سبزیجات در سبدغذایی خانواده‌های ایرانی جایگاه مطلوبی ندارد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر آرش کیامهر، پژوهشگر تغذیه از شیوه الگویی تغذیه ایرانیان انتقاد کرد و گفت: تعجب اینجاست که اغلب مردم کشور ما  با بی‌موالاتی در صرف غذا و شیوه طبخ،  تحمیل درد و هزینه بالا را بر پیشگیری ترجیح می‌دهند.

وی ادامه داد:یعنی وقتی از آنها خواسته می‌شود به اصلاح الگوی تغذیه خود اهمیت دهید، بلافاصله جواب می‌دهند"مگر می‌خواهیم چقدر عمر کنیم"؛  و با این توجیه توجهی به بروز بیماری و دردسرهای بعدی ندارند.



کیامهر با بیان اینکه سبزیجات به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن جهت پیشگیری از بیماری‌ها است، اظهار کرد: متاسفانه سبزیجات در سبدغذایی خانواده‌های ایرانی جایگاه مطلوبی ندارد.

وی تغذيه سبزيجات را يكي از گروه‌هاي غذايي اصلي عنوان کرد و گفت: در اكثر كتاب‌هاي تغذيه و پزشكي ذكر شده كه مصرف 5 نوبت ميوه و سبزيجات در روز احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2 و برخی از انواع سرطان‌ را کاهش مي‌دهد.


این پژوهشگر تغذیه افزود: علاوه براین در افرادي كه داراي اضافه وزن و ريسك ديابت مي‌باشند، سبزيجات با كالري كم و حجم زياد يكي از بهترين مواد غذايي بشمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه سبزیجات یکی از سالم‌ترین و مفیدترین مواد غذایی و سرشار از ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است، خاطرنشان کرد: سبزیجات برای عملکرد مناسب ارگان‌هاي مختلف بدن  و بويژه سیستم ایمنی بدن ضروری هستند.

ایمنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: