وی با بيان اينكه اين در حالي است كه در اين مدت حتي يک دستگاه اتوبوس جديد نیز از سوي دولتهاي دهم و يازدهم به تهران تحويل نشده، تصريح كرد: در شرايطي كه خودروهاي سوپر لوكس، اغلب به صورت تک سرنشين در سطح شهر تردد ميكنند اما اتوبوسهای تك كابين و دوكابين در خطوط تندرو و عادي اتوبوسراني، عموماً لبريز از مسافر هستند.
جباری زادگان با اشاره به اينكه ناوگان اتوبوسرانی تهران در حالی ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس در اختيار دارد كه ۲۵۰۰ دستگاه آن فرسوده است و بايد هر چه زودتر از رده خارج شده و اتوبوسهاي جديد جايگزين آنها شوند، اظهار كرد: تعداد خودروهاي سوپر لوكس كه در بزرگراهها و خيابانهای تهران آمد و شد می كنند، ۱۰ برابر تعداد اتوبوسهايی است که در خطوط اتوبوسرانی رفت و آمد مینمایند و به عبارتي به ازاي هر یک دستگاه اتوبوس، ۱۰ دستگاه خودروي سوپر لوكس در تهران در حال تردد است.
وی با بيان اينكه ورود اين تعداد خودروي سوپر لوكس از جمله لكسوس، پورشه و مازراتي، باعث خروج بيش از ۲.۵ ميليارد دلار ارز از كشور شده، تصريح كرد: با اين ميزان منابع ارزی، ميتوان حداقل ۹ هزار و ۳۴۰ دستگاه اتوبوس دو كابين مجهز به آخرين استانداردهای روز دنیا كه هر كدام از آنها روزانه قادر به جابهجايی دو هزار مسافر هستند را خريداري نمود.
اين كارشناس مسائل شهري در پايان با تاكيد بر اينكه نكته قابل تامل اين است كه ناوگان اتوبوسراني تهران، روزانه ۴.۵ ميليون مسافر را جابهجا ميكند كه اين تعداد جابه جایی با ورود اتوبوس های جدید و نوسازي ناوگان تا صد در صد قابل افزايش است، خاطرنشان كرد: وقت آن رسيده كه شاهد توجه دولتمردان به ناوگان اتوبوسراني پایتخت و ميليونها مسافری که هر روز از آن استفاده می کنند، باشيم.