کد خبر: ۶۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 08
شفاآنلاین:جامعه>محیط کار>بسیاری از زنان حرفه ای سراسر دنیا راهکارهای ارائه شده در کتاب “وارد میدان شوید” نوشته شریل سندبرگ، مدیراجرایی فیس بوک، را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

به گزارش شفا آنلاین : سندبرگ در این کتاب از تجربیاتش به عنوان یکی از مدیران زن موفق دنیا حرف زده و راهکارهایی برای زنان و پیشرفت حرفه ای آنها ارائه داده است. وی تعداد بیشماری کنفرانس، سمینار و مقاله را در راستای کمک به زنان، جهت بهبود کیفیت کاریشان ،ارائه داده است.

 

جوآنی لیپمن ، به عنوان نویسنده و روزنامه نگار، معتقد است همه آ ن راهکارها تاثیر بسزایی روی بهبود کیفیت کار زنان دارد ، اما بهتر است مدیران مرد را از  نحوه درست برخورد با  کارمندان زن آگاه سازیم.

 

لیپمن در مقاله جدید مجله وال استریت با عنوان ” زنان در محیط کار: راهنمایی برای مردان” نوشته است” بسیاری از مردان ما را بدرستی درک نمی کنند، ناآگاهانه ما را تحقیر می کنند، کارهایی را انجام می دهند که به تصور خودشان درست است اما در حقیقت ما را عصبانی می کنند. اینها جزئی ترین رفتارهای ناراحت کننده ای هستند که آنها در مقابل ما مرتکب می شوند.

 

در ادامه به نکاتی اشاره شده است که هر مدیری باید در برخورد با کارمندان زن خود به آنها توجه داشته باشد تا بالاترین میزان بازدهی ممکن در محیط کار حاصل شود.

 

 در برخورد با زنان کارمند نظر واقعی خود را در مورد نحوه عملکرد آنها بیان کنید.

 

جیل فلین ، عضو مرکز مشاوره فلین هیت هالت، به لیپمن می گوید "مدیران مردی که برای آنها کار می کردم می گفتند همیشه از انتقاد از زنان خوداری می کردیم چون ممکن بود گریه کنند، پلیس را خبر کنند  یا  آنقدر پیگیر بودند که سوال های زیادی می پرسیدند.”

 

احساس همدردی با کارمندان خوب است ، اما نه به قیمت نادیده گرفتن خطاهای آنها و یا  بزرگوار جلوه دادن خود.  با خانم ها صادق باشید.

 

 آنها را ترغیب به حضور فعال در جلسات کنید

نتایج پژوهش فلین هیت هالت، که سال گذشته منتشر شد، نشان داد ” زنان در جلسات حضور ندارند. در واقع، اکثر مدیرانی که با آنها مصاحبه شد گفتند زنان مدام در جلسات عذرخواهی می کنند و به دیگران اجازه می دهند که صحبت های آنها را براحتی قطع کنند.”

لیپمن معتقد است که مدیران باید کارمندان زن کم صحبت را ترغیب به شرکت در جلسات و اظهار نظر کنند.

 

رتبه شغلی آنها را ارتقاء دهید حتی اگر خود آنها درخواست نکنند.

 

لیپمن می گوید که ویرجینیا رامتی، مدیر عامل شرکت ام بی آی، به او گفته که اوایل کارش از پذیرش ارتقاء شغلی خودداری می کرد چون فکر می کرد لیاقت آن را ندارد. رامتی ارتقاء را زمانی پذیرفت که همسرش به او گفت ” یک مرد هرگز چنین فکری نمی کند”. حرفی که او هرگز فراموش نکرد.

 

"مایک کوفمن” ، مدیر ارشد مالی شرکت آی بی ام، زمانی که تشخیص دهد زنی ازتوانایی مورد نیاز برای شروع کاری برخوردار است،  آن کار را به او محول خواهد کرد حتی اگر خود آن زن چنین باوری  نداشته باشند.

 

 از صحبت های اهانت آمیز خودداری کنید

لیپمن می گوید روزی، بعد از ایفای نقش به عنوان مجری یک برنامه در شبکه  CNBC، ایمیلی را از طرف مدیر مردی دریافت کرده که متن آن این بود ” در برنامه باهوش به نظر می رسیدی”. ” او مرد را متهم به گستاخ یا ضد زن بودن نکرد فقط حرف او را اهانت آمیز دانست.

 

لیپمن نوشته است ” این حسی مشترک است که برخی از زنان هنگامی  که برای موفقیت در کار و زندگی خانوادگی، یا ایفای نقش به عنوان "یک رهبر زن موفق” به آنها تبریک گفته می شود تجربه می کنند.”

 

فراموش نکنید که بچه دار شدن یک زن به منزله پایان تلاش و پیشرفت کاری او نیست.

 

لیپمن نوشته است ” بچه ها بزرگ می شوند، وقتی دیگر نیازی  به صرف زمان زیادی برای مراقبت از آنها نیست،  ممکن است زنان تمایل به ادامه روند موفقیت و پیشرفت در محیط کاری پیدا کنند.

 

لیپمن می گوید ” اما  زنان بعد از بچه دار شدن از سوی مدیران معمولا نادیده گرفته می شوند . یک راه حل ساده وجود دارد : هر وقت که امکان استخدام نیرو وجود دارد از زنان با استعدادی که بچه های کوچک دارند نیز دعوت به همکاری کنید.”

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: