کد خبر: ۶۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 04
شفا آنلاین>سلامت>کارشناس و مشاور سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آلاینده های حاکم در تهران بدلیل استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی است .
به گزارش شفا آنلاین،اسماعیل کهرم کارشناس و مشاور سازمان حفاظت محیط زیست  با اشاره به اهمیت سلامت هوای محیط زیست برای سلامت جسم و روح اظهارکرد :یکی از معضلات اصلی کلان شهرها بخصوص پایتخت کشورمان تهران ، ریزگرد و آلاینده ها است ، که عاملی مهم و تاثیر گذار در سلامتی جسم و روح انسان است .

وی افزود : عامل پیدایش پدیده ی ریزگردها که بیشتر آن داخلی و منطقه ای است ،  نظیر  خشک شدن دریاچه ها ،  جاده سازی های روز افزون ،  نابودی فضای سبز و جنگل ها و ... است همچنین عامل پیدایش پدیده آلاینده ها ،استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی نظیر بنزین ، گازوئیل ، نفت مازوت و نفت کوره است.

کهرم در خصوص مضرات کارخانجات اطراف تهران تصریح کرد : حدود ۳۰ درصد صنایع ایران در اطراف پایتخت مستقر هستند که بسیار مضر برای مردم شهر محسوب می شوند و همچنین  گرمای روز افزون هوا باعث تشدید آلاینده ها و ریزگردها می شود .

وی ادامه داد : یکی از مهمترین عوامل حذف و جذب ریزگردها درختان و جنگل ها و همچنین وزش باد می باشد که باتوجه به صرف زیاد زمان برای ایجاد فضای سبز و جنگل ها باید بدانیم و آگاه باشیم که قطع هر شاخه درخت ضررهای بسیار دارد چه برسد به قطع یک درخت ، پس در ایجاد و حفظ فضاهای سبز ، ولو جزئی و کوچک تلاش کنیم .

کهرم در خصوص ورود ریزگردها به درون بدن انسان بیان کرد : ریزگردها را جدی بگیرید زیرا ریزگردهایی که کمتر از ۲/۵ میکرون هستند براحتی وارد بدن شده و هیچ فیلتری نمیتواند مانع آن ها شود و بسیار برای سلامت انسان مضرر است .

کارشناس و مشاور سازمان محیط زیست در پایان تاکید کرد : توصیه می شود در روزهایی که شرایط هوا در وضعیت هشدار و یا ناسالم اعلام می شود ، از تردد غیر ضروری خارج از منزل خودداری کنید حتی کسانی که وزرشکار هستند ، زیرا ریزگرد ها و آلاینده ها وارد حنجره و جایی که اکسیژن و گاز کربنیک به تبادل می پردازند می شوند که خطرناک و با ظهور علائمی چون احساس خفگی ، تنگی نفس ، کبودی لب ها خود را نمایان می سازد .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: