کد خبر: ۶۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 03
شفا آنلاین>سلامت>رييس سازمان غذا و دارو گفت: برنامه ارتقاي کيفيت نان در سال جاري عملياتي خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رسول ديناروند گفت: اگر چه اين موضوع مسئله اي زمانبر است و با فعاليت يکي دو ماهه و حتي يکساله قابل انجام نيست، اما با برنامه هاي خوبي که براي عملياتي نمودن اين طرح در دستور کار قرار داده‌ايم قطعا به نتايج خوبي خواهيم رسيد.
وي همچنين يکي از دشواري‌هاي برنامه ارتقاي کيفيت نان راعلاقه زياد مردم کشور به نان سنتي برشمرد و اظهار داشت: حدود 12 سالي مي‌شود که سياست دولت در راستاي توسعه نان صنعتي قرار گرفته است. ادله علمي هم مي گويند کيفيت نان صنعتي بهتر و ضايعاتش نيز کمتر از نان سنتي است و اين نان براي سلامت مردم بهتر است، اما به همان دليل که گفته شد موفقيت چنداني در اين خصوص حاصل نشد، لذا به اين نتيجه رسيديم که بايد کيفيت نان‌هاي سنتي را اصلاح کنيم.
رئيس سازمان غذا و دارو با بيان اينکه کميته‌اي متشکل از دست اندرکاران اين حوزه اعم از نانوايي‌هاي سنتي، سنديکا‌ و اصناف مربوطه و چهره‌هاي دانشگاهي و علمي به همين منظور تشکيل داده‌ايم، تصريح کرد: قرار است از بين موضوعات مطالعه شده و مستند موجود، طرحي استخراج و در شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي که به رياست دکتر روحاني تشکيل مي‌شود، به عنوان مصوبه نهايي ارتقاي کيفيت نان مورد استفاده عملياتي قرار گيرد.
بنابر اعلام روابط عمومي سازمان غذا و دارو، ديناروند افزود: در اين صورت با برنامه‌اي پنج ساله ضمن آنکه شيوه پخت را تغيير داده و نظارت‌ها بر آن را نيز گسترش مي‌دهيم؛ افزايش کيفيت آرد، حذف کامل جوش شيرين، جلوگيري از حرارت مستقيمي که به نان مي‌رسد، کنترل دماي پخت خارج از اندازه مجاز، باقي مانده سوخت فسيلي برروي نان و ازدياد زماني که براي باصطلاح ور آمدن خمير در نظر گرفته مي‌شود، مهم‌تر از همه در نمک بيش ازحدي که در نان وجود دارد و ايرادهاي ديگري که در اين فراورده‌ها وجود دارد، بازنگري‌هايي صورت خواهد پذيرفت.
آریا
برچسب ها: نان ، غذا و دارو ، اصناف
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: