کد خبر: ۶۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 31
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی :
شفاآنلاین :جامعه>رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فرمایشات مقام معظم رهبری در روز کارگر را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار ارزشمند دانست و گفت: حمایتی که شخص مقام معظم رهبری از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردند سرمایه‌ای گرانسنگ است و ندیدیم که ایشان در مورد وزیر دیگری اینگونه صحبت بفرمایند
به گزارش شفا آنلاین : حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، ضمن تبریک به دکتر ربیعی، این فرمایش مقام معظم رهبری را برکتی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و افزود: این حمایت را سرمایه‌ای در مسیر توحید و ولایت قرار دهید.

وی ادامه داد: سرمایه دومی نیز که به برکت همین فرمایش مقام معظم رهبری بدست آمد، رأی بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه طرح سوال از دکتر ربیعی بود که نشانه اعتماد مجلس به ایشان است و امیدواریم با تلاش بیشتر و حرکت در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری بر این اعتماد بیفزایید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یک بنگاه اقتصادی از یک طرف و به عنوان یک مرکز پیشگیری و اصلاح آسیب‌های اجتماعی از طرف دیگر معرفی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک افزود: دستگاه ها موظفند به امور فرهنگی توجه ویژه داشته باشند. از این رو در خصوص وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها پیگیری کردیم و این کار با کمک شما صورت گرفت و در حقیقت این اولین بار است که در یک وزارت خانه، ما شاهد چنین نشستی هستیم.

وی گفت: یکی از جایگاه هایی که می‌تواند در نشر فرهنگ اسلامی نقش اساسی داشته باشد مجموعه مخاطبین شما هستند که در تامین اجتماعی و بهزیستی به واسطه دستگاه ها زیر مجموعه ی شما و مخاطبین جامعه و شما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سالک ادامه داد: پیوست فرهنگی در زیر مجموعه های مختلف، از کل وزارت تعاون حتی از دفتر وزیر به پایین در اختیار کمیسیون قرار بگیرد. این پیوست فرهنگی در حقیقت ساماندهی اندیشه و تفکر و عملکرد در مقابل مراجعین است که حتماً باید کرامت آنها مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: مخاطبین سازمان تأمین اجتماعی آسیب پذیرند و این آسیب با فرهنگ دینی جبران می شود و این نیازمند یک فرهنگ دینی قوی بویژه تهیه پیوست فرهنگی در حوزه‌های مختلف فعالیت های سازمان است.

 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیته مشترک بین کمیسیون فرهنگی و دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور روسای کمیسیون‌های اجتماعی،  بهداشت و آموزش تشکیل دادیم، اظهار داشت: شانزده جلسه برای این مسئله گذاشتیم. هدف اصلی این نشست‌ها فراهم کردن زمینه مناسب برای تهیه و تنظیم برنامه ششم توسعه کشور است که در مرداد ماه به صحن علنی مجلس می آید و در آبان باید آماده شود.

حجت الاسلام والمسلمین سالک ضمن دعوت از سازمان تأمین اجتماعی برای مشارکت بیشتر در تدوین برنامه ششم توسعه، گفت: معاونت فرهنگی و همچنین حوزه‌های علمی پژوهشی با حضور در جلسات و ارائه پیشنهادهای کارشناسی می‌توانند در تنظیم و تصویب برنامه‌های اصولی و ماندگار در حوزه فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی سازمان اگر خلأ قانونی وجود دارد، دیدگاه‌های خود را با ارائه استدلال و دلائل کارشناسی و همچنین با توجه به اسناد بالادستی به مجلس شورای اسلامی اعلام کنید تا برای بررسی و تصویب در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: