کد خبر: ۶۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 28
شفا آنلاین>سلامت>حدود ۹ درصد زنان از کمبود آهن رنج میبرن، با توجه به آمارهای اخیر بیشتر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، کارشناسان میگن این آمار در زنانی که از نظر فیزیکی فعال هستن خیلی بیشتره. مراقب این ده نشانه هشدار دهنده باشین.

به گزارش شفا آنلاین،حدود ۹ درصد زنان از کمبود آهن رنج میبرن، با توجه به آمارهای اخیر بیشتر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، کارشناسان میگن این آمار در زنانی که از نظر فیزیکی فعال هستن خیلی بیشتره. مراقب این ده نشانه هشدار دهنده باشین.

خستگی
"بلایره موریس” (پرستار مرکز واندربلیت) میگه بدن از آهن استفاده میکنه تا هموگلوبین بسازه، هموگلوبین ماده ای است که در سلولهای قرمز خون اکسیژن حمل میکنه. وقتی شما به اندازه کافی سلولهای خونی سالمی نداشته باشین، احساس خستگی مفرطی خواهین داشت.

به سختی میتونین تمرکز کنین
در افرادی که کمبود آهن دارن ممکنه بهم پیوستگی انتقال دهنده های عصبی به سطح پایین تری از سطح طبیعیش تغییر کنه که منجر به عدم تمرکزتون میشه.

بی تفاوتی
یکی دیگر از نتایج کمبود آهن و تغییر در بهم پیوستگی انتقال دهنده های عصبی بی تفاوت شدن نسبت به همه چیزه. (خانواده، دوستان، کار)

تنگی نفس
تنگی نفس میتونه هر جایی که هستین اتفاق بیفته (باشگاه، سرکار یا حتی داخل ماشینتون)، اما علتش چیه؟ "کیمبرلی مولر” میگه: بدون وجود آهن کافی در خون، بدن همیشه گرسنه اکسیژنه.

رنگ پریدگی
رنگ پریدگی اصلا نشونه ی خوبی نیست. یه ظاهر رنگ پریده با کاهش جریان خون و تعداد سلولهای قرمز خون مرتبطه.

تمرینات ورزشی عادیتون رو با مشکل انجام میدین
اگه تمریناتی که چند هفته قبل انجام میدادین در حال حاضر با مشکل و سختی انجام میدین، علتش شاید این باشه که آهن خونتون به سطح پایینی رسیده.

درد ماهیچه ها
کمبود آهن، ماهیچه هاتون رو از توانایی بازیابی و ترمیم آسیب دیدگی ها محروم میکنه و منجر به درد میشه.

ناخن های شکننده
یه نشانه دیگه از کمبود آهن ناخن های شکننده و ضعیف، یا ناخنی که معقر یا قاشقی شکل شده.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: