کد خبر: ۶۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 31
جراح کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- جراح کلیه و مجاری ادراری با توجه به نزدیکی فصل گرما ضمن اشاره به اهمیت مصرف آب ، توصیه های مهمی به افراد عادی و بیماران سنگ کلیه ارایه کرد.

دکتر لطف الله ارمنده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در فصل گرما بیماران مبتلا به سنگ کلیه و مثانه باید در مصرف آب نهایت سعی خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: این افراد باید روزانه حداکثر 2 لیتر آب مصرف کنند، حال اگر آبلیموی تازه را با عسل مخلوط و به صورت شربت میل کنند خیلی بهتر است. زیرا آبلیمو موجب دفع سنگ های ریز خواهد شد.

عضو انجمن ارولوژی ایران خاطرنشان کرد: اما افراد مبتلا به دیابت و بیمارانی که در مصرف شیرینیجات و شربت منع مصرف دارند آبلیمو را با آب مخلوط کنند و در صورتی که مشکل معده ندارند از آن نیز مصرف نمایند.

وی افزود: با توجه به شروع فصل گرما ،میزان مصرف آب نسبت به سایر فصول باید افزایش یابد. در عین حال بیمارانی که خیلی تشنه می شوند نیز باید آب بیشتری استفاده کنند.

ارمنده توصیه کرد:  افرادی که دچار تعریق می شوند در طول روز باید از آب بیشتری استفاده نمایند، در غیر این صورت امکان دارد دچار کم آبی و کمبود پتاسیم سدیم شوند.

تبعات کم آب شدن بدن

وی هشدار داد: در حقیقت تشنج؛ بی حالی، ضعف و بیهوشی از تبعات جدی کم آبی بدن به شمار می روند. حال آن که به افراد مبتلا به سنگ دستگاه ادراری توصیه می شود که در طول روز یک و نیم تا دو لیتر  آب استفاده نمایند و این میزان در افراد معمولی هم کمتر از یک تا یک و نیم لیتر نباشد.

ارمنده تأکید کرد: نکته حائز اهمیت آن که افراد مراقب کم آبی باشند تا دچار مشکلات جدی ناشی از آن نشوند و کارشان به بیمارستان نرسد. یا در پی ابتلا به سنگ کلیه برایشان دردسر درست نشود تا کارشان به عمل جراحی نرسد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: