کد خبر: ۶۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 26
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت و درمان>سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر بهداشت و معاونان وی در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: در جلسه امروز عملکرد سال 93 وزارت بهداشت در خصوص تخصص اعتبارات سلامت مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش شفا آنلاین : غلامرضا کاتب افزود: در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه عملکرد بند (ق) تبصره (2) قانون بودجه سال 1393 و برنامه های مربوط به آن در سال 1394 با حضور وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: براساس این بند قرار بود اعتباری از بخش هدفمندی یارانه ها برای سال 93 در حوزه سلامت در نظر گرفته شود که از مبلغ 48 هزار میلیارد تومان که باید اختصاص پیدا می کرد 28 هزار میلیارد تومان محقق شده است.

کاتب ادامه داد: این امر موجب شد هفت و نیم میلیون نفر در بیمارستان های دولتی بستری و همچنین سهم پرداخت مردم در بیمارستان های دولتی از 37 درصد از سال های قبل به چهار و نیم درصد کاهش یابد و دسترسی مردم به داروها در بیمارستان ها از 329 قلم دارو به 770 قلم دارو افزایش یابد.

وی افزود: همچنین از میزان اعتبارات یک درصد ارزش افزوده که بنا بود به حوزه سلامت هزینه شود در سه سطح هزینه شد که از مجموع دو هزار و 134 میلیارد تومان مبلغ هزار و 801 میلیارد تومان تخصیص یافته، مبلغ هزار و 478 میلیارد تومان به بیمه سلامت ایرانیان و برای بیمه سلامت روستاییان اختصاص یافته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: همچنین مبلغ 222 میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی در سطح دوم هزینه شده و 586 میلیارد تومان نیز در بخش عمرانی در سطح سوم هزینه شده است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: