کد خبر: ۶۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 24
شفاآنلاین:پزشکی>سلامت>آيا مي دانستيد، چوب درخت بيد و اسپيره کوهي (Filipendula ulmaria) حاوي اسيد ساليسيليک است که ترکيب کليدي تهيه آسپرين است؟
به گزارش شفا آنلاین :  از هزاره دوم قبل از ميلاد مسيح از دم کرده گل تلفوني (گياه بومي آفريقاي شمالي، اروپا و آسياي مرکزي) براي تسکين درد روماتيسم استفاده مي شد. بقراط در حدود 400 سال قبل از ميلاد مسيح، دمنوش پوست درخت بيد را براي تسکين درد زايمان توصيه مي کرد. اگرچه برخي از تحقيقات نشان دهنده تأثير مثبت مصرف آسپرين براي برخي از بيماران است، اما ذکر خواص آسپرين در اين مطلب به معناي توصيه به مصرف خودسرانه آن نيست. بيان ويژگي هاي آسپرين تنها براي افزايش آگاهي و اطلاعات شماست.

محققان ادعا مي کنند که آسپرين توليد هورمون هايي به نام پروستاگلاندين را که مربوط به درد و التهاب است، کاهش مي دهد. اما ميزان مصرف آن بايد زياد باشد.

آسپرين ضدحمله قلبي و سکته:

آسپرين از چسبيدن پلاکت ها به شکل لخته در قسمت هاي آسيب ديده رگ هاي خوني پيش گيري مي کند، بنابراين روند خون رساني به قلب و مغز را تسريع مي کند. به همين علت پزشکان براي بيماراني که در معرض سکته قرار دارند، آسپرين تجويز مي کنند. در حال حاضر آزمايش هاي باليني در حال انجام است تا مشخص شود آيا مي توان آسپرين را به بيماراني که حمله قلبي يا سکته نکرده اند اما به علت بيماري ديابت رگ هاي خوني شان آسيب ديده است، تجويز کرد يا نه؟

از سال 1988 محققان مطالعات خود را مبني بر اين که آيا آسپرين مي تواند خطر سرطان به ويژه روده، معده و مري را کاهش دهد و همچنين آغاز بيماري آلزايمر را به تأخير اندازد، آغاز کرده اند.

اگرچه آسپرين داروي بسيار موثري در حفظ سلامت است اما مصرف آن به همه افراد توصيه نمي شود. برخي افراد به آسپرين حساسيت دارند به حدي که نفس کشيدن آن ها مشکل مي شود. مصرف اين قرص به کودکان مبتلا به نوعي سندروم (ريس )که بيماري نادر اما کشنده اي است، توصيه نمي شود.

خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: