کد خبر: ۶۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 19
شفا آنلاين:اجتماعی>خانواده- مشاور خانواده گفت: خانواده قرآنی با عمل هر یک از زن و مرد به وظیفه خود محقق می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،حجت‌الاسلام امرالله گیوی نهاوندی، در همایش «خانواده قرآنی، فرزند قرآنی» که در تالار غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهارکرد: اگر خانواده‌هایتان قرآنی شود بی شک فرزندانی قرآنی تربیت خواهید کرد.

وی با اشاره به اینکه لازمه داشتن فرزندانی با تربیت قرآنی، خانواده‌ای با رفتار قرآنی است، افزود: خانواده قرآنی و فرزند قرآنی دو عنوان مجزا نیستند.

گیوی نهاوندی با تاکید بر لزوم ایجاد رفتار قرآنی میان زن و شوهر، گفت: خانواده از دو عنصر اساسی زن و شوهر تشکیل شده‌ است که اگر این دو عنصر به وظیفه خود در قبال یکدیگرعمل کنند، خانواده‌ای قرآنی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه امروزه زن و شوهر به دنبال گرفتن حق خود از یکدیگر هستند، گفت: اگر زوجین حق خود را رها کنند و وظیفه‌شان را انجام دهند آنگاه هر دو به حقوقشان می‌رسند.

گیوی احترام و محبت متقابل و تامین نیاز جنسی طرفین را از مهم‌ترین عوامل در شکل گیری خانواده قرآنی عنوان کرد و گفت: شرط رسیدن به آرامش در خانواده، مودت و رحمت است.

این مشاور خانواده محبت کلامی، رفتاری و نوشتاری را از شیوه‌های ابراز محبت برشمرد و افزود: این سه محبت باید در تمام طول عمر به طور مستمر ابراز شود.

وی صدا زدن یکدیگر با کلمات محبت‌آمیز، پیش‌دستی در سلام کردن به یکدیگر و اختصاص دادن ساعتی مخصوص در طول شبانه روز برای صحبت کردن با یکدیگر را از مصادیق احترام عنوان کرد و گفت: زنان باید بهترین بو، لباس و آرایش را برای شوهرانشان داشته باشند.

به گفته وی، بیش از 80 درصد عامل طلاق در سطح کشور پاسخ ندادن به نیازهای جنسی زوجین به یکدیگر است.

گیوی اظهار کرد: متاسفانه امروزه به جای برقراری رابطه عاشق و معشوق میان زوجین، رابطه ظالم و مظلوم حکم‌فرماست.

وی عمل نکردن زن و شوهر به وظایفشان را از عوامل افزایش آمار طلاق عنوان کرد و گفت: در سال 92 در مقابل هر پنج ازدواج، یک ازدواج منجر به طلاق شده است که این آمار نگران کننده‌ است.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه این آمار فقط مربوط به ازدواج‌های ثبت شده است افزود: در استان چهارمحال و بختیاری از هر 10 ازدواج، یک ازدواج منجر به طلاق شده است.

وی در پایان کتاب‌های «خانواده قرآنی» نوشته عیسی عیسی زاده، «آئین همسر داری» نوشته آیت الله امینی، «تحکیم خانواده از نظر قرآن و حدیث» و «الگوی شادی در اسلام» نوشته آیت‌الله ری شهری، «بهشت خانواده» نوشته دکتر مصطفوی را برای مطالعه به خانواده‌ها معرفی کرد.



ایسنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: