کد خبر: ۶۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 16
شفا آنلاین>سلامتی>اجتماعی>مدتی است که داروخانه‌های شبانه روزی با استفاده از کرکره‌های آهنی، امنیت شبانه خود را تامین می‌کنند. اما رئیس پلیس تهران به داروخانه‌ها توصیه کرده است تا به سیستم آلارم پلیس هم متصل شوند.
به گزارش شفا آنلاین -  هر شغلی می‌تواند مشکلاتی داشته باشد. معدن‌کار‌ها با خطراتی چون ریزش آوار و خفگی روبرو هستند یا مرزبان‌ها که با اشرار در حال درگیری هستند. حالا مدتی است که داروخانه‌های شبانه روزی هم در برابر اوباش از خود دفاع می‌کنند اما این بار با سیستم دفاعی کرکره‌های آهنی! 

داروخانه ۱۳ آبان و داروخانه‌های وابسته به آن چند سالی است که از ساعت ۱۲ شب به بعد کرکرهٔ داروخانه را می‌بندند و از پشت آن، خدمات خود را ارائه می‌دهند. با سر زدن شبانه به چند داروخانه شبانه روزی، موضوع را از این داروخانه‌ها جویا شدیم. 

به گفتهٔ یکی از کارکنان داروخانه طالقانی، بستن درب داروخانه در شب‌ها توصیه نیروی انتظامی برای حفظ امنیت آن‌ها بوده است. 

وی در این خصوص گفت: معمولا مراجعین شبانه، تقاضای الکل خوراکی و داروهایی را دارند که فروش آن‌ها بدون نسخه ممنوع است و می‌تواند خطرات جانی به دنبال داشته باشد. 

در حالی که مشغول مصاحبه بودیم، با موردی روبرو شدیم که کارکنان این داروخانه تقریبا هر شب شاهد آن بودند. مردی که ظاهرا خشمگین و ناراحت به نظر می‌رسید، به شکل پرخاشگرانه‌ای کرکره‌های آهنی داروخانه را تکان می‌داد و متقاضی دارویی بود که وی را با خطر سوء‎مصرف و مشکلات روانی مواجه می‌کرد. 

مسئول داروخانه گفت: در گذشته این افراد همکاران ما را مصدوم هم کرده‌اند و بهتر است قبل از خروج منتظر بمانید تا آب‌ها از آسیاب بیفتد. 

به سراغ نیروی انتظامی رفتیم تا دیدگاه آن‌ها را نیز در این‎باره جویا شویم. نیروی انتظامی حالا راهکاری جدید برای مقابله با این پدیده ارائه داده است. 

سردار ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: داروخانه‌هایی که فعالیت شبانه‎روزی دارند می‌توانند به سیستم آلارم پلیس متصل شوند. 

سیستم آلارم پلیس، پل ارتباطی مستقیم با کلانتری محل و ۱۱۰ است که به محض فعال کردن آن، نزدیک‌ترین پایگاه امنیتی منطقه اقدامات امنیتی لازم را انجام خواهد داد. 

ساجدی‎نیا همچنین به مردم و داروخانه‌ها اطمینان داد که پلیس امنیت آن‌ها را تامین می‌کند و آن‌ها می‌توانند در صورت بروز مشکل امنیتی سریعا با ۱۱۰ و یا پایگاه‌های انتظامی محل تماس بگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: