کد خبر: ۶۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 16
شفاآنلاین _اجتماعی>دین >اشتغال>آیت‌الله جوادی آملی گفت: مهم‌ترین راهبرد ریشه‌کن کردن فقر در جامعه ایجاد اشتغال و رونق تولید است.

به گزارش شفاآنلاین ،آیت‌الله عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر امروز در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به خدمات این نهاد اشاره کرد و گفت: در همه کشورها جمعیت هلال احمر در راستای خدمت به مردم فعالیت می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه خدمت کردن در نظام اسلامی باید با دیگر نظام‌ها تفاوت داشته باشد بیان کرد: مسئله دستگیری از نیازمندان امری عادی است و در همه جا انجام می‌شود ولی ما باید در این مسیر از سیره امام علی(ع) تبعیت کرده و در کنار کمک به فقرا به مسئله ریشه‌کنی فقر نیز توجه داشته باشیم.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه نهادهایی همچون هلال احمر باید با پشتوانه نظام اسلامی فقر را در جامعه ریشه کن کنند گفت: مهم‌ترین راهبرد ریشه‌کن کردن فقر در جامعه ایجاد اشتغال و رونق تولید است.

 

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام مزدوری کراهت دارد گفت: پیامبر گرامی اسلام بر دست کارگران بوسه می‌زد و با مزدوران مخالف بود.

 

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه اگر غدیر محقق می‌شود و سقیفه نبود امروز جهان وضع دیگری داشت گفت: امام صادق (ع) حکومت را در دست نداشتند ولی بخش‌هایی از شیوه حکومت‌داری را در عمل نشان دادند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گل آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
0
باسلامو احترام بهموطنان عزيزو گرامي بنظرمن راهکاري که دولت درپيش گرفته باکمترين هزينه وکمترين دردسروحتي بادرامد زایي براي دولت همراه است باازبين بردن فقير هم فقرازبين ميرود هم براي دفن بيچاره پول قبررااز آنها ميگيرن پس منبع درامد خوبي ميباشد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: