کد خبر: ۶۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 14
شفاآنلاین:جامعه>محیط زیست>تلف شدن هزاران ماهی در جزیره کیش درحالی همچنان ادامه دارد که ظاهراً محیط زیست اداره‌ای در این جزیره ندارد. ولی بناست این اتفاق در جلسه ویژه یکشنبه هفته آینده مدیران دریایی مورد رسیدگی قرار گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،طی روزهای گذشته خبری در محافل خبری منتشر شد که حکایت از "تلف شدن هزارن ماهی در جزیره کیش" داشت، خبری که در همان ساعات نخست انتشار، باعث شد تا شایعاتی نیز به همراه داشته باشد.

چراکه برخی اعلام کردند تلف شدن هزار ماهی آن هم با این ابعاد به احتمال قوی ریشه در نشت مواد نفتی یا شیمیایی در دریا داشته است هر چند این خبر از سوی مسئول مربوطه در جزیره کیش رد شد ولی هنوز گزارش رسمی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای علت اصلی اعلام نشده است.

اما نکته قابل تأمل در بین انتشار شایعات و خبرهای مختلف در همین ارتباط آنجاست که مسئولی در سازمان محیط زیست پاسخگوی اتفاق اخیر نیست؛ خبرنگار ما در تماس با تعدادی از مسئولان این سازمان با این جمله مواجه شد که "محیط زیست در کیش اداره ندارد".

البته داوود میرشکار، مدیرکل دفتر زیست بوم و اکولوژی‌های دریایی در همین ارتباط  گفت: یکشنبه هفته آینده جلسه‌ای با مدیران دریایی برگزار خواهد شد که در همان جلسه این موضوع و حادثه با مدیر محیط زیست هرمزگان مورد بررسی و گفت‌و گو قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: متأسفانه سازمان محیط زیست کشور، اداره کل محیط زیست در جزیره کیش ندارد و این یک ضعف جدی است که بارها در خصوص آن تذکر دادیم، بنابراین ما نمی‌توانیم فعلا در این زمینه ورود کنیم.

مدیرکل دفتر زیست بوم و اکولوژی‌های دریایی با بیان اینکه در گذشته زمینی در جزیره کیش خریداری شد تا اداره کل محیط زیست تأسیس شود ولی این امر نافرجام ماند،‌ اظهارداشت: در حال حاضرمسئولان منطقه آزاد کیش خود  فردی را به عنوان مسئول حفاظت از محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش منصوب کرد که موضوعات باید از وی پیگیری شود.

  با توجه به اینکه گزارش‌های رسیده حکایت از افزایش میزان تلفات ماهی‌ها در جزیره کیش دارد انتظار می‌رود که مسئولان سازمان محیط زیست و دیگر دستگاه‌های مربوطه هرچه سریعتر اقدامی برای توقف مرگ و میر آبزیان در این منطقه انجام دهند ضمن آنکه گزارش چرایی وقوع این حادثه را نیز تشریح کنند.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: