کد خبر: ۶۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 28
شفاآنلاین:جامعه>معلم>مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: ستاد دیه بنا دارد در طرحی ویژه به مناسبت گرامیداشت روز معلم زمینه آزادی ۶۶ معلم زندانی محکوم به جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را فراهم کند.
به گزارش شفا آنلاین،سید اسدالله جولایی با اشاره به اینکه همه این افراد در نیمه دوم سال 93 زندانی شده‌اند، گفت: 6 نفر از این افراد به علت محکومیت مهریه، یک نفر بدلیل محکومیت دیه و بقیه مددجویان به سبب پرونده‌های مالی ناشی از صدور چک و یا ضمانت از افراد در زندان به سر می‌برند.

او با اشاره به اینکه طرح مزبور به زندانیان 19 استان کشور اختصاص می‌یابد گفت: استان‌های ایلام با 7 زندانی،‌ کهکیلویه‌و بویراحمد و کردستان با 6 زندانی بیشترین آمار این زندانیان را به خود اختصاص داده‌اند.

جولایی با بیان اینکه بیش از 80 درصد مددجویان سرپرست خانواده هستند، گفت: مبلغ کل بدهی این افراد 110 میلیارد و 168 میلیون ریال است که با همکاری شکات و طلبکاران و با احتساب آورده خود مددجویان از این مبلغ حدود 24 میلیارد ریال کسر شده و مابقی اعتبار مورد نیاز بیش از 85 میلیارد ریال است.

او این افراد را ورودی نیمه دوم سال 93 اعلام کرد و ادامه داد: تمامی این معلمان متأهل بوده و بیش از 60 درصد آنها صاحب اولاد هستند.

جولایی با اشاره به اینکه همه این زندانیان مرد هستند، گفت: آزادی این فرهنگیان در حبس که میانگین سنی 25 الی 60 سال دارند، بیشتر مربوط به مددجویان مناطق محروم کشوری است

مدیرعامل ستاد دیه کشور از خیرین و نیکوکاران خواست با مراجعه حضوری به ستادهای دیه سراسر کشور یا از محل خودپردازهای این نهاد مردمی و همچنین از طریق حسابهای بانکی ستاد به شماره 74/74 جام بانک ملت شعبه مستقل مرکزی و 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی کمک‌های نقدی خود را برای آزادی زندانیان نیازمند واریز کنند.
خبرآنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار