کد خبر: ۵۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 26
شفاآنلاین:سازمان بهزیستی>مشاوره>مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور، از توسعه فعالیت مراکز شهرستان ها در حوزه خدمات مشاوره ای قبل از ازدواج به صورت رایگان خبر داد و گفت: این طرح از نیمه دوم سال 94 در تمامی استان های کشور اجرا خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،مینو رفیعی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت(یکم تا هفتم اردیبهشت ماه) افزود: این طرح بصورت رایگان ارائه خواهد شد و بنا داریم در هر استان یک شهرستان را انتخاب و آن را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه 250 مرکز مشاوره ژنتیک غیردولتی توسط پزشکان راه اندازی شده گفت: پزشکانی که در این مجموعه فعالیت می کنند، دوره های خاص را آموزش می بینند.

رفیعی تصریح کرد: سال گذشته حدود 120 هزار نفر با مراجعه به مراکز مشاوره ای، خدمات مختلف دریافت کرده اند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی بدنبال گسترش خدمات و همچنین کیفیت خدمات مشاوره ای است و در این زمینه با سایر دستگاه ها و مشاوره متخصص همکاری خواهیم داشت.

وی گفت: برای اجرای طرح مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، امسال سه میلیارد تومان پیش بینی شده است.

رفیعی به اجرای دو طرح غربالگری شنوایی و تنبلی چشم اشاره کرد و افزود: طرح غربالگری تنبلی چشم نیز امسال بصورت گسترده اجرا خواهد شد، ضمن اینکه اعتبارات لازم برای اجرای طرح های غربالگرایی پیش بینی شده است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: