کد خبر: ۵۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 22
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تشریح کرد:
شفاآنلاین:تأمین اجتماعی>بیمه>معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی برنامه های این سازمان در هفته کار و کارگر را تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر منصوراعتصامی در نشست خبری با محوریت معرفی برنامه های این سازمان در هفته کار و کارگر که با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: با وجود نوپا بودن اداره کل امور فرهنگی بیمه شدگان، اقدامات مناسبی برای هفته تجلیل از کارگران در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه گرامی داشت مقام والای شهدای جامعه کارگری از برنامه‌های اصلی اولین روز از هفته کارگر است، افزود: در این راستا زیارت مرقد مطهر حضرت امام(ره) و گلزار شهدا از برنامه های اولین روز از هفته کارگر است. دیدار با خانواده معظم شهدا نیز در اولین روز از هفته کارگر انجام می‌شود.
دکتر اعتصامی سرکشی به کارگاه‌ها را از برنامه‌های هفته کارگر برشمرد و اظهار داشت: حضور در مساجد نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در 500 مسجد حضور خواهیم یافت و البته این موضوع در معاونت فرهنگی سازمان تداوم خواهد یافت و از ظرفیت اماکن مذهبی برای برقراری ارتباط موثر با ذی نفعان سازمان استفاده می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی دیدار با مجامع کارگری را از دیگر برنامه های هفته کارگر اعلام کرد و گفت: در این مراسم تمامی مجامع و تشکل های کارگری کشور حضور خواهند یافت.
به گفته دکتر اعتصامی تقدیر از کارگران نمونه از دیگر برنامه های هفته کارگر است که در برنامه های سالجاری به بانوان کارگر توجه ویژه خواهیم داشت و توجه ویژه ای نیز به بانوان نمونه خواهیم کرد.
وی  افزود: دبیرخانه شرکای اجتماعی در معاونت فرهنگی سازمان شکل گرفته است که چندین نوبت جلسه با کارفرمایان برگزار شده است.
دکتر اعتصامی  اظهار داشت: تلاش ما این است که با برقراری ارتباط مناسب با شرکای اجتماعی نظرات و دیدگاه‌های آنان را اخذ و تنوع نظرات را لحاظ کنیم و انتظارات کارگران و کارفرمایان و بازنشستگان را مورد توجه قرار دهیم.
وی ادامه داد: اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس در سال 94 نیز تداوم خواهد یافت و ما امیدواریم با افزایش سالانه ظرفیتها بتوانیم سالانه 25 هزار نفر را به این سفر معنوی اعزام کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای احداث زائر سرا نیز در مشهد مقدس درحال پیگیری هستیم و برای این موضوع 20 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.
دکتر اعتصامی با بیان اینکه هزینه‌هایی که در اجرای برنامه‌های هفته کارگر صرف می‌شود تماماً بر اساس برنامه و با دقت و توام با برنامه ریزی هزینه می شود، تأکید کرد: در هزینه ها طوری عمل می کنیم که هم اسراف صورت نگیرد و هم امکان اجرای صحیح برنامه ها فراهم باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیکترین ارتباط با کانون عالی بازنشستگان وجود دارد، تصریح کرد: اقبال به سوی سازمان تأمین اجتماعی با لاست  و این نشان می دهد که این سازمان خدمات مناسبی ارائه می دهد.
دکتر اعتصامی با اشاره به ضرورت ایجاد نشاط و شادابی در میان مستمری بگیران افزود: جمع آوری خاطرات ماندگار ، برگزاری المپیاد ورزشی خواهران و برادران و اجرای ورزش همگانی از این دسته برنامه ها هستند.
دکتر اعتصامی در خصوص اختصاص سبد کالای فرهنگی گفت: ارائه یارانه در استفاده از امکانات فرهنگی کشور به نوعی سبد فرهنگی است که این امر نیازمند توافق با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است  که در صورت توافق کامل بازنشستگان بتوانند ازاماکن فرهنگی مانند کتابخانه، سینما و تئاتر استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: