کد خبر: ۵۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 21
متخصص پوست، مو و لیزر در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- متخصص پوست، مو و لیزر موارد استفاده از لیزر را درجراحی، زیبایی و بیماری ها دانست و هشدار داد:این درحالی است که انجام لیزر توسط غیرمتخصص ها ،گاهی حتی در ساده ترین نوع هم عوارض و تبعات بسیار جدی و جبران ناپذیری برجا خواهد گذاشت.

دکتر زهره نیکبخت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین درباره اهمیت انجام لیزر توسط افراد متخصص  اظهار کرد: در برخی از کشورهای دنیا هیچ ممانعتی برای انجام لیزر توسط افراد غیر متخصص دارای مدرک نیز وجود ندارد.اما در کشورما از نظر قوانین جمهوری اسلامی و وزارت بهداشت این کار ممنوع است.

وی ادامه داد:به همین خاطرلیزر حتمأ باید توسط متخصص مربوطه انجام شود.این درحالی است که در بسیاری از مراکز برخی  افراد بدون تجربه و تخصص دست به انجام لیزر می زنند. در حالی که مشکلات ناشی از آن گریبان گیر خودشان خواهد شد. زیرا گاهی مسائل پیش آمده غیر قابل جبران است.

عضوانجمن پوست ومو اروپا هشدار داد:بی تردید برای انجام کارهای زیبایی با لیزر هم باید تجربه و تبحر کافی وجود داشته باشد. حتی ساده ترین لیزرها که برای نمونه در درمان موهای زائد نیز موثرند گاهی اوقات به قدری عوارض سخت و غیر قابل جبرانی بر جا می گذارند که از نظر درمان کاری نمی توان انجام داد. مانند سوختگی های وسیع، اسکارهای بر جا مانده و...

نیکبخت تأکید کرد: برای انجام لیزر باید توجه شود که آیا پارامترهایش به گونه ای تنظیم شده که مناسب پوست فرد هست یا نه .

وی یادآور شد:استانداردهای جهانی می گوید حتی متخصص بودن یک پزشک باز هم مجوز لیزردرمانی نیست .چراکه فردمتخصص باید دوره های مربوطه را نیز گذرانده باشد. در عین حال افراد غیر متخصص مشغول به کار در زمینه لیزر، باید برای انجام بهتر کار ضمن گذراندن دوره های کافی، مدرک معتبرنیز در دست داشته باشند.

متخصص پوست، مو و لیزر با بیان این که میزان استقبال از لیزر در کشورما خیلی زیاد است، به خبرنگار شفا آنلاین گفت: در روزهای حضورم در مرکز لیزر شاهدم که پزشکان حتی از صبح تا شب فرصت چند دقیقه استراحت هم ندارند!

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: