کد خبر: ۵۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 14
مدیر کل روابط عمومی تامین اجتماعی:
شفاآنلاین-مدیر کل روابط عمومی تأمین اجتماعی گفت: تعداد بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی از مرز ۴۰ میلیون نفر عبور کرد.
به گزارش شفا آنلاین،امیر عباس تقی‌پور در حاشیه بازدید از بیمارستان 17 شهریور سازمان تأمین اجتماعی در استان خراسان رضوی اظهار داشت: آخرین رقمی که از تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی به دست آمده نشان می‌دهد که این تعداد به 40 میلیون و 149 هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: این تعداد بیمه شدگان تا پایان آذر 93 بوده که نسبت به مدت مشابه در سال 92 رشد 3 درصدی را نشان می‌دهند ضمن این‌که از این تعداد 13 میلیون نفر بیمه شده اصلی، 21 میلیون نفر بیمه شده تبعی و 5 میلیون نفر مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند.

تقی‌پور با اشاره به بودجه 58 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی در سال 94 افزود: این رقم یک سوم بودجه کل کشور بوده و سازمان در سال گذشته ماهانه 3 هزار و 500 میلیارد تومان برای ایفای تعهدات خود هزینه کرده است.

مدیر کل روابط عمومی تامین اجتماعی تصریح کرد: در سال 93 در بخش درمان نیز 12 هزار میلیارد تومان هزینه شده است و تلاش می‌کنیم در بخش بیمه‌ای‌، روان‌سازی، اصلاح فرآیندها و احترام هر چه بیشتر به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی گام برداریم.

همچنین در این بازدید حمید داستانی مدیر کل درمان سازمان تأمین اجتماعی در استان خراسان رضوی نیز اظهار داشت: امروزه ارتباطات نقش محوری در عرصه فعالیت‌های اجتماعی، شناسایی و اولویت‌بندی نیازها، تعیین راهبردها، شناسایی نقاط ضعف و چالش‌ها و زمینه‌سازی آرامش در توسعه فعالیت‌های اجتماعی دارد.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به نقش عمده‌ ارتباطات نظامنامه ارتباطات را رونمایی کردیم که بر اساس آن تمام ارتباطات درون و برون‌سازمانی و نظام تصمیم‌سازی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به گزارش عملکرد مراکز تابعه سازمان تأمین اجتماعی در استان خراسان رضوی گفت: با پوشش 46 درصدی از جمعیت 6 میلیون نفری این استان حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند. ضمن این‌که به 20 میلیون نفر زائر در طول سال نیز خدمات درمانی ارائه می‌شود.

وی افزود: در این استان 19 مرکز درمانی به بیمارستان، 4 پلیکینیک و 8 درمانگاه داریم که در آن‌جا 446 تخت فعال، 982 پزشک عمومی وجود دارد. همچنین در سال 93 توانستیم پلی‌کلنیک شهید فاطق و سیستم اچ ای اس را در بیمارستان 17 شهریور راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی طب سالمندان در این استان با حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در سال 93 افزود: بعد از برگزاری همایش این استان به عنوان مرکز پایلوت پایش طب سالمندان در نظر گرفته شد که امیدواریم این استان به عنوان مرکز طب سالمندان در این زمینه پیش‌رو شود.

وی در پایان گفت: در سال گذشته 500 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که این میزان برای سال جاری به هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

همچنین در ادامه محمد قوامی مدیر کل تامین اجتماعی استان خراسان رضوی نیز گفت: در این اداره کل 26 شعبه بیمه‌ای، 8 کارگزاری و 14 شعبه اقماری به 861 هزار بیمه شده اصلی که با افراد تبعی  به 2 میلیون و 355 هزار نفر می‌رسد خدمات می‌دهند.

قوامی افزود: همچنین ما در این استان 153 هزار مستمری‌بگیر داریم که با افراد خانواده خود به 354 هزار نفر می‌رسند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 82 میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت کردیم اما رقم عمده پرداختی ما 1200 میلیارد تومان و مربوط به پرداختی مستمری بگیران است. ضمن اینکه در بخش درمان نیز حدود 400 میلیارد تومان پرداخت شده است که در مجموع 1780 میلیارد تومان پرداختی در بخش‌های مختلف این استان در سال 93 بوده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان خراسان رضوی بیان کرد: در سال گذشته در بخش توسعه فعالیت‌های الکترونیکی و کم کردن مراجعات حضوری به شعب برای انجام اقدامات مختلف تلاش کرده‌ایم که حدود 90 درصد الزام مراجعان در این اقدامات کاهش یافته است.

قوامی افزود: ماهانه 190 مراجعه برای پرداخت حق بیمه به شعبات داشتیم که با انجام اقدامات مذکور تا 5 هزار و 400 مورد کاهش یافت.

همچنین در پایان این بازدید کیومرث افسری رئیس بیمارستان 17 شهریور با اشاره به قدمت 50 ساله این بیمارستان در ارائه خدمات به بیماران گفت: در این بیمارستان 137 تخت فعال، 6 اتاق عمل وجود دارد و 72 پزشک نیز به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به 15 هزارو 593 مورد بستری در سال 93 گفت: برنامه اصلی ما برای سال 94 راه‌اندازی بخش قلب و سی سی یو و تکمیل بخش نوزادان به 20 تخت است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: