کد خبر: ۵۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 10
شفاآنلاین- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت:از زمان اجرای طرح بیمه سلامت همگانی تاکنون 8.5 میلیون نفر در این صندوق عضو شده اند و دفترچه بیمه خود را دریافت کرده اند.

به گزارش شفاآنلاین ،انوشیروان محسنی بندپی در آیین معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: استقرار بیمه همگانی مطالبه قانون اساسی ،اسناد بالا دستی و تکلیفی بود که رهبر معظم انقلاب همواره به آن اشاره داشتند.

وی اظهار داشت:طبق برآوردهای صورت گرفته 23 میلیون نفر از جمعیت کشور بیمه شده روستایی و عده ای نیز از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند اما آن دسته از کسانی که از چتر بیمه خارج می باشند اغلب از اقشار آسیب پذیر و فاقد حداقل درآمد بودند.

وی از طراحی یک سامانه و آغاز ثبت نام ایرانیان فاقد هرگونه پوشش بیمه از اوایل اردیبشهت ماه سال گذشته خبر داد وعنوان کرد:در این مدت 9.5 میلیون نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند که برای 8.5 میلیون نفر از آنها دفترچه بیمه صادر شده است.

محسنی بند پی گفت:اجرای طرح تحول نظام سلامت که استقرار بیمه همگانی یکی از محورهای آن است آثار اقتصادی و اجتماعی مثبتی در پی داشته است که نمونه آن کاهش هزینه های بستری بیماران روستایی به سه درصد و بیماران ساکن شهرها به شش درصد است.

وی اضافه کرد:با وجود این کاهش پرداختی ها از جیب مردم تعرفه ها تا 65 درصد و هتلینگ بیمارستان ها نیز تا 85 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد:تحت پوشش قرار دادن 40 داروی ناباروری،پوشش خدمات دندانپزشکی کودکان زیر 14 سال،ارایه خدمات بیمه ای به بیماران خاص و تحت پوشش قرار دادن هزینه های تعویض زانو در سالمندان از جمله خدماتی بود که در سال گذشته به لیست خدمات بیمه سلامت افزوده شده است.

وی افزود: امروز سه رادیو دارو، نخستین مجموعه سوخت مجازی و یک محصول زیست محیطی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در همه امور با مردم صادق است ادامه داد:دولت یازدهم از زمان استقرار خود با تلاش های گسترده توانست بسیاری از مشکلات حوزه سلامت را با اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت مرتفع کند.

سال گذشته 200 هزار نفر در استان همدان دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند.

در این آیین از عملکرد عباس جمشیدی تقدیر و سعید فرجی به عنوان مدیرکل بیمه سلامت استان همدان معرفی شد.



*رویکرد سلامت محور از شاخصه های دولت یازدهم است



مدیر عامل بیمه سلامت ایران روز پنجشنبه همچنین در جمع اصحاب رسانه استان همدان گفت:رویکرد سلامت محور از شاخصه های اصلی دولت تدبیر وامید است.

انوشیروان محسنی بندپی افزود:در تامین سلامت جامعه ، ارایه دهنده اصلی خدمات، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و خریدار این خدمات سازمان‎های بیمه‎ سلامت هستند که تکلیف و وظایف آنها توسط دولت ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت:از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت سازمان های بیمه گر پایه 87 درصد هزینه های بستری افراد را پرداخت می کنند و سه تا شش درصد آن به عهده بیمار است و مابقی نیز از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود.

وی ادامه داد:در سال‎های گذشته قیمت هتلینگ در بیمارستان‎های دانشگاهی برای هر تخت یک میلیون و 270هزار ریال بود که با اجرای طرح تحول نظام سلامت و با احتساب بیمه این رقم به 470 هزار ریال کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد:آگاه سازی مردم از خدمات بیمه سلامت از دیگر اهدافی است که این صندوق دنبال می کند چرا که اطلاع رسانی در این خصوص اقبال مردمی نسبت به بیمه را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هر فردی که در کشور اراده کند می تواند از خدمات بیمه سلامت برخوردار شود اضافه کرد:افراد خود می توانند برای استفاده از خدمات بیمه سلامت اقدام کنند و اگر فردی در بیمارستان بستری شد و تا آن زمان برای برخورداری از بیمه اقدام نکرده بود در صورت تمایل بیمار با ارایه برگه ای از سوی بیمه سلامت، هزینه های این فرد نیز تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

محسنی بندپی با بیان اینکه در سال 94 نیز پرداختی از جیب مردم مشابه سال 93 بوده و تغییری نخواهد کرد ادامه داد:همواره خدمات تحت پوشش بیمه سلامت در حال افزایش بوده که این امر مشوق خوبی برای حضور مردم در این بیمه است.

سال گذشته 8.5 میلیون نفر در کشور در صندوق بیمه سلامت همگانی عضو شده اند که سهم استان همدان از این رقم 200 هزار نفر بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: