کد خبر: ۵۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 05
سلطانی‌فر خبر داد:
شفاآنلاین- رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال حددو 15 میلیون نفر در نورزو سفر کردند.
به گزارش شفا آنلاین،مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از تاریخ 28 اسفند تا 14 اسفند در 31 استان و 7 منطقه آزاد، 60 میلیون و 84 هزار نفر اقامت در شب داشتند که اگر میانگین سفر یک فر را 4 شب در نظر بگیریم حدود 15 میلیون نفر سفر کننده و گردشگر امسال داشتیم.

او با بیان اینکه حدود 200 هزار نفر هم ویلای شخصی در استانهای شمالی دارند که امکان ثبت آن وجود ندارد ادامه داد: در شهرهای زیارتی مانند مشهد هم برخی خانه - مسافر هستند که در سازمان میراث فرهنگی ثبت نشده و امکان آمار آن وجود ندارد.
او گفت: نیروی انتظامی و پلیس افزایش آمار مسافران را نسبت به سال قبل 3 درصد و ما 5 درصد اعلام کردیم که خوشبختانه امسال تفاوت چندانی در آمار نداریم.

سلطانی فر ادامه داد: از این تعداد مسافر، حدود 6 درصد در هتل ها و مهانپذیر، 17 درصد اماکن متعلق به آموزش و پرورش و خانه معلم، 20 درصد مهانسرای دولتی و خوابگاه دانشگاه،14.5 درصد کمپ های موقت شهرداری و هلال احمر و 4 درصد در خانه مسافرهای سازمان میراث فرهنگی اقامت داشتند.

او در مورد استانهای پرسفر گفت: استان هایی که بیشترین اقامت را ثبت کردند مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، اصفهان، کرمانشاه و خراسان جنوبی هستند.

سلطانی فر تاکید کرد: امسال تعداد بازرسی ها را 37 درصد افزایش دادیم و از 47 هزار رستوران، مراکز خدماتی، آژانس های خدمات رسانی بازدید کردیم و از این میان حدود 92 مرکز تعطیل شدند.

او گفت: این 92 واحد تعطیل شده شامل 28 مرکز اقامتی، 32 دفتر خدمات مسافرتی، 32 مرکز پذیرایی بودند که تعطیل شدند.
او همچنین گفت: امسال ساعت بازدید از اماکن تاریخی و موزه ها را دوساعت افزایش دادیم که حدود 141 درصد باردید کننده نسبت به سال قبل افزایش داشت.

او ادامه داد: امسال در کنار مراکز تاریخی و فرهنگی نمایشگاه صنایع دستی هم داشتیم تا در این زمینه هم کمکی به این بخش شود.

3 میلیون اقامت در هتلها و مسافرخانه ها

همچنین مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور گفت: در حال حاضر تنها آمار گردشگر خارجی در مرزهای زیرزمینی مهران، بازرگان و باشماق را داریم که 758 هزار نفر است و آمار خروجی چون در 20 هرماه تکمیل می شود هنوز نداریم.

او ادامه داد: ظرفیت هتل ، هتل آپارتمان و مسافرخانه ها در کل کشور 4 میلیون و 200 هزار نفر است که در 16 روز امسال 3 میلیون نفر در آنها اقامت داشتند.

او در مورد میزان شکایات مردم گفت: طبق آمار 23 هزار و 250 مورد با سامانه تماس گرفتند که تنها 98 مورد شکایت مربوط به ما بود.
او در مورد آمار گردشگری گفت: امسال امارگیری براساس مراکز تاریخی، فرهنگی و تفریحی بود و برای همین آمار واقعی تر هستند.

خبرآنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: