کد خبر: ۵۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 17
آذرپور:
شفاآنلاین-معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به آمادگی این استان برای ارائه خدمات سفر به مسافران نوروزی گفت: همه مسافران نوروزی به استان گیلان بیمه‌ می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین،حمید آذرپور، معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در پاسخ به سوالی در خصوص میزان گردشگر ورودی به استان در ایام نوروز اظهار داشت: آمار ثبت‌شده از ماندگاری گردشگران تنها در مکان‌های اقامتی ثابت و موقت استان 34میلیون و 799هزار و 378نفر است.

وی با بیان اینکه رقم یادشده از محاسبه ماندگاری گردشگران در مکان‌های یادشده، از ابتدای سال 93 تا پایان آذرماه همین سال درج شده است تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری از گردشگران در منازل دوستان و اقوام خویش میهمان می‌شوند.

*بیشترین گردشگران خارجی نوروزی در گیلان، روسی، ترکیه‌ای و آذربایجانی هستند

آذرپور اضافه کرد: رقم یادشده نسبت به دوره مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است و 8 هزار و 290 نفر از گردشگران ثبت‌شده در مکان‌های اقامتی را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند، همچنین بیشترین رقم گردشگران خارجی از کشورهای آذربایجان، ترکیه ، روسیه و عراق هستند.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان  با بیان اینکه گیلان در نوروز 93 میزبان شش میلیون و 383 هزار و 186 گردشگر بود که از این تعداد، یک هزار و 411 نفر شامل گردشگران خارجی بوده‌اند یادآور شد: در حال حاضر74هتل، 21 هتل آپارتمان ، 66 مجتمع گردشگری، 47مهمانپذیر ،786 منزل استیجاری ،202 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 52 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان وجود دارد.

*نصب تابلو متحدالشکل بر سردر واحدهای پذیرایی بین‌راهی

آذرپور ادامه داد:‌ امسال برای اولین بار با همکاری جامعه واحدهای پذیرایی بین‌راهی و سفره‌خانه‌های سنتی نسبت به برنامه‌ریزی جهت نصب تابلو متحدالشکل با آرم و لوگوی اداره کل و جامعه واحدهای پذیرایی بین‌راهی به منظور مشخص‌شدن واحدهای مجاز تحت پوشش و مجاز جهت ارائه خدمات رفاهی و پذیرایی به مسافران اقدام شد تا مسافران نوروزی از واحدهای مجاز و استاندارد گردشگری دریافت خدمت کنند.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: همچنین تشدید نظارت‌های نوروزی در دو سطح اختصاصی توسط کارشناسان ناظر استانی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و نیز مشترک با همکاری کارشناسان ناظر دستگاه‌های عضو ستاد از جمله دانشگاه علوم پزشکی ، صنعت ، معدن ، تجارت و تعزیرات حکومتی در کلیه محورهای چهارگانه اصلی و نیز مبادی فرعی استان بر کلیه تاسیسات گردشگری از جمله واحدهای اقامتی، پذیرایی، مهمان‌پذیرها، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از 24 اسفند 93 اغاز و تا 15 فروردین 94 ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای دستور العمل ابلاغی ستاد هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز 94 کمیته های 9گانه اعم از کمیته‌های آمار و اطلاع‌رسانی، امداد و نجات، حمل و نقل، اسکان، رسیدگی به شکایات، نظارت و تنظیم بازار و ... با انجام جلسات متعدد کلیه مشکلات و مسائل مرتبط با گردشگران را با نظارت رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان یعنی استاندار تشکیل و رصد شد و آخرین راهکارها جهت تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های عضو انجام گرفت تا کلیه اقدامات لازم بمنظور سفری آسان و امن برای گردشگران نوروزی انجام شود.

*افزایش 50 درصدی تولیدات صنایع دستی نوروزی استان

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص میزان نمایشگاه‌های نوروزی گیلان خاطرنشان کرد:‌ در آستانه سال نو و لزوم میزبانی منحصر به‌فرد گیلان از میهمانان نوروزی، در 16 شهرستان استان بازارچه صنایع دستی و 5 نمایشگاه در شهرهای رشت، انزلی، تالش و آستارا برگزار می‌شود.

وی افزود:‌ ارائه تولیدات صنایع دستی در نوروز 94  نسبت به نوروز گذشته 50درصد افزایش خواهد داشت؛ برپایی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت و توانمندی‌های استان در زمینه صنایع دستی و سوغات است.

آذرپور با بیان اینکه بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی استان گیلان از بیست و هشتم اسفندماه میزبان گردشگران نوروزی هستند تصریح کرد: در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی گیلان تولیدات سنتی و سوغات هنرمندان استان به نمایش گذاشته می‌شود و هنرمندان می‌توانند در این مکان‌ها، 20 درصد از صنایع دستی استان‌های دیگر را نیز ارائه کنند؛ همچنین نوروز سالجاری حدود 20 میلیارد ریال از محل فروش صنایع دستی و سوغات، عاید هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان شد.

*همه مسافران نوروزی ورودی به گیلان بیمه می‌شوند

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در پاسخ به سوالی در زمینه میزان و نحوه نظارت بر مکان گردشگری استان نیز یادآور شد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره کل میراث فرهنگی گیلان و بیمه رازی به منظور بیمه‌کردن گردشگران از برنامه‌هایی است که امسال برای اولین بار به منظور ارتقای سطح رضایتمندی و ایجاد حس آرامش و آسایش مسافران ورودی به استان ترتیب داده شده است و طبق این تفاهم‌نامه و به منظور حمایت از گردشگران در صورت بروز حوادث احتمالی، این شرکت بیمه از تاریخ 25 اسفند سالجاری لغایت 20 فروردین سال 94  بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی استان را تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن تسهیلات مذکور، گردشگرانی که گیلان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، می‌توانند با امنیت خاطر بیشتری از جاذبه های این استان بهره‌مند شوند؛ همچنین انسجام‌بخشی به سفر گردشگران نوروزی در اولویت برنامه‌های راهنمایان گردشگری استان قرار گرفته است.

آذرپور افزود: تعدادی از راهنمایان گردشگری دفاتر خدمات مسافرتی گیلان را در برگزاری تورهای گردشگری همراهی می‌کنند و تعدادی دیگر به منظور انسجام‌بخشی سفر گردشگران، اطلاعات سفر به استان را در سایت‌های تاریخی و میراث فرهنگی ارایه می‌دهند.

*220 راهنمای گردشگری و طبیعی آماده استقبال از مهمانان نوروزی هستند

وی با بیان اینکه 220 راهنمای گردشگری فرهنگی و طبیعی با گذراندن 360 ساعت آموزش در ارتباط با چگونگی ارایه خدمات به گردشگران ، آماده استقبال از میهمانان نوروزی هستند گفت: اجرای سلسله دوره‌های آموزشی طرح توانمندسازی فعالان بخش گردشگری که به منظور ارتقاء سطح کیفی خدمات در حوزه گردشگری و توانمندسازی عوامل مرتبط با این بخش، همزمان با سراسر کشور از 28 بهمن ماه الی 16 اسفند ماه در گیلان برگزار شد.

آذرپور اضافه کرد: دوره‌های مذکور به صورت رایگان اجرا شد و فعالان حرفه ای بخش گردشگری و نیروهای سازمان های مرتبط با فعالیت این حوزه از جمله ماموران نیروی انتظامی،اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر و نیز عوامل مستقر در پایانه‌های مرزی، دهیاران روستاهای هدف در این دوره آموزشی شرکت کردند.

وی افزود: در نوروز امسال با هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مرتبط در ستاد اجرایی خدمات سفر، تورهای شهرستان‌گردی برای مسافران نوروزی در شهرستان‌های گیلان راه اندازی می‌شود و برپایی سفره‌های هفت سین و نیز برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی و مراسم آئینی متناسب با ایام سوگواری بانوی دوعالم ، حضرت فاطمه زهرا (س)  از برنامه‌های نوروز 94  است.
تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: