کد خبر: ۵۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 09
شفاآنلاین:رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر لزوم رعایت ادب و احترام ماموران پلیس در برخورد با مردم گفت: اعمال قانون هیچ منافاتی با رعایت ادب و احترام در برابر مردم ندارد و ححفظ کرامت انسانی در زمان اعمال قانون، اثربخشی اقدامات پلبس را افزایش میدهد.

به گزارش شفاآنلاین، سردارمومنی با بیان اینکه برخورد نامناسب با مردم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و این موضوع نه تنها یک توصیه، بلکه یک دستور سازمانی است، از فعالیت تیم های بازرسی در این خصوص در ایام عید خبر داد و گفت: ماموران نباید در صورت پرخاش مردم، پرخاش انها را با پرخاش جواب دهند. همچنین پذیرفتنی نیست ک در هنگام اعمال قانون، افسران در خودرو نشسته باشند.

وی با اشاره به رعایت حقوق مردم گفت: گرچه اعمال قانون و برخورد با تخلفات حادثه‌ ساز بر کاهش سوانح اثرگذار است ولی نباید زمینه اجحاف حقوق مردم را فراهم کرد. از این رو نباید به هیچ وجه ماموران را مکلف به پر کردن دفترچه ها و قبوض جریمه کرد.

مومنی با بیان اینکه به والله ما از جریمه کردن مردم و واریز پول جرایم به خزانه کشور خوشحال نمیشویم افزود: گرچه ما از اعمال قانون و جریمه شدن مردم خوشحال نمی‌شویم ولی برای پیشگیری از حوادث مقتدرانه با تخلفات برخورد میکنیم.

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر رعایت حقوق و تکلیف توامان مردم خاطرنشان کرد: طبق قانون ما باید با هر دستگاه و سازمانی که تخلفاتش باعث بروز حوادث رانندگی می شود برخورد کنیم و اقدام پلیس در برابر حوادث اسکانیا افتخار بزرگی برای پلیس بود.

وی در پایان گفت: ما در برابر حادثه اسکانیا تحت هیچ فشاری کوتاه نیامدیم و در حال حاضر علی رغم همه تهدیدات، فشارها و اقدامات رسانه ای عقب نشینی نکردیم و الان یکی از دادگاهها اسکانیا را به پرداخت جریمه و غرامت محکوم کرده است و یکسال است که این خودرو شماره گذاری نمیشود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: