کد خبر: ۵۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 05
شفا آنلاین:مهدوی گفت: سیزدهمین سمینار «چگونه یک کسب و کار دانش بنیان ایجاد کنیم؟» در دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان و توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد که هدف اصلی این مراکز تولید ثروت است.
به گزارش شفا آنلاین - حمید مهدوی رییس پارک علم و فناوری استان اصفهان-شیخ بهایی  با بیان اینکه شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان نقش مهمی در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در هر کشوری ایفا می‌کنند، گفت: به همین دلیل تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا میزان موفقیت این شرکت‌ها افزایش و پویایی و قوام آن‌ها تداوم یابد. 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین شیوه‌ها برای تحقق این امر ایجاد «مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری» است تا از طریق ارایه مشاوره، در اختیار قرار دادن فضای اداری و کارگاهی، ارایه کمک‌های مالی و به طور کلی حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان به رشد و توسعه این شرکت‌ها دامن زده شود. 

مهدوی با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ به طور جدی با راه‌اندازی اولین مرکز رشد در کشور و با هدف حمایت و هدایت شرکت‌های کوچک و نوپا دانش‌بنیانی که ایده‌های نوآورانه و فناورانه داشته و امکانات لازم جهت عملیاتی نمودن آن را ندارند، آغاز کرد. 

وی تصریح کرد: این شهرک به عنوان حلقهٔ واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه به توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و نهایتا تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: