کد خبر: ۵۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 24
وزیر علوم سوریه عنوان کرد:
شفاآنلاین-وزیر علوم سوریه از آمادگی دانشگاه‌های این کشور برای پذیرش دانشجویان ایرانی در رشته‌های پزشکی خبر داد.

 به گزارش شفا آنلاین،وزیر علوم سوریه در نشستی با معاونان وزیر بهداشت اظهار کرد: ما آمادگی کامل داریم تا دانشجویان ایرانی را در رشته‌های پزشکی جذب کنیم. با این وجود که اقدامات تروریستی سیستم آموزشی و درمانی ما را تحت تأثیر قرار داده است و روزانه 300 مورد پذیرش در اورژانس داریم که 50 مورد آن به جراحی در اورژانس منتهی می‌شود بنابراین در این عرصه تجربه خوبی داریم و می‌توانیم به دانشجویان ایرانی انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم همچون یادداشت تفاهمی که بین وزارت آموزش عالی سوریه و ایران به امضا رسید یادداشت تفاهمی نیز با وزارت بهداشت داشته باشیم تا بر اساس آن ارتباط مستقیم و همکاری نزدیکتری بین دو طرف شکل گیرد.

وزیر علوم سوریه در ادامه از مقامات وزارت بهداشت و در صدر آن وزیر بهداشت ایران دعوت کرد تا برای بازدید از بیمارستان‌های وابسته به وزارت آموزش عالی سوریه در دمشق بازدید کنند تا اطلاعات میدانی کافی به دست آورند.

وی تأکید کرد: ما گروه کوچکی از دانشجویان ممتاز در حوزه Bio medical science داریم که مستقیم تحت نظر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه هستند و می‌خواهیم برای رشد این گروه برنامه مشخصی طراحی کنیم که هنوز این کار صورت نگرفته است و در این راستا از شما کمک می‌خواهیم.

وی افزود: اگر بتوانیم با همکاری شما توانمندی‌های آنها را در حوزه سلول‌های بنیادین افزایش دهیم از شما تشکر می‌کنم.

عدنان محمود سفیر سوریه در ایران نیز گفت: ایران سفارت سوریه در ایران را بخشی از وزارت بهداشت خود بداند چرا که ما 2 کشور در یک راستا حرکت می‌کنیم.

فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: