کد خبر: ۵۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 21
با همکاری محقق ایرانی؛
شفا آنلاين- «محمد صابریان» محقق ایرانی آزمایشگاه یاهو با همکاری محقق دیگر این مرکز، نرم‌افزار جدیدی ارائه داده‌ است که صورت را از هر زاویه‌ای تشخیص داده و این موضوع شناسایی‌شدن آن را آسان‌تر می‌کند.

به گزارش شفا آنلاين،«محمد صابریان» دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف با همکاری «ساچین فارفید» در آزمایشگاه‌های یاهو واقع در کالیفرنیا به همراه «لی-جیا لی» از دانشگاه استنفورد مدعی‌اند، الگوریتم ارائه‌شده موسوم به «آشکارساز چهره متراکم عمیق»، ساده‌تر و دقیق‌تر از بسیاری از شیوه‌های دیگر عمل می‌کند.

این دانشمندان از نوعی سیستم یادگیری موسوم به «شبکه عصبی پیچیده عمیق» در تولید این نرم‌افزار استفاده کردند؛ با استفاده از این شبکه و پایگاه عظیم متشکل از داده‌های تصویری، می‌توان به نرم‌افزار جدید یاد داد که هر چهره شبیه چه چیزی است.

محققان پایگاه‌ داده‌ای شامل 300 هزار تصویر چهره و 20 میلیون تصویر فاقد چهره ایجاد کردند که می‌توان از 50 هزار الگوی تکراری متعلق به 128 تصویر جهت آموزش‌دادن به الگوریتم جدید برای تقویت موتور شناسایی‌اش استفاده کرد.

نتیجه حاصل، الگورتیمی است که می‌تواند صورت‌ها را از زوایای مختلف (حتی به صورت وارونه و در صورتی که بخشی از تصویر مخفی باشد) شناسایی کرده و همچنین صورت‌های منفرد را در تصویری که حاوی تعداد زیادی چهره است، تشخیص دهد.

آزمایشات نشان داده شیوه جدید، دقیق‌تر و سریع‌تر از رویکردهای پیشین عمل می‌کند.



ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: