کد خبر: ۵۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 21
شفا آنلاين-رئیس سازمان بهزیستی از اجرای طرح توسعه مناسب سازی منازل مسکونی معلولان خبر داد و گفت: سهمیه اشتغال معلولان سال آینده افزایش پیدا می یابد.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر همایون هاشمی افزود: باتوجه به اینکه منازل مسکونی معلولان برای استفاده آنها باید مناسب سازی شود به همین دلیل در سال جاری در راستای توسعه این طرح اقدامات لازم انجام شد بطوریکه طی ۹ ماهه امسال بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی مناسب سازی شد این درحالی است که سال گذشته ۵۰۰ واحد مسکونی برای معلولان آماده شده بود.

وی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم در سال ۹۴ طرح مناسب سازی منازل مسکونی معلولان را در استان های مختلف گسترش دهیم تا بتوانیم تسهلات و خدمات بهتر و بیشتری به این افراد ارائه دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: از دیگر اقدامات سازمان مناسب سازی اماکن و معابر معلولان است و که البته دراین راستا دستگاه ها و سازمانهای دیگری مانند شهرداری ، استانداری و ... باید همکاری های لازم را با ما داشته باشند.

وی گفت: ماه گذشته جلسه ستاد مناسب سازی اماکن و معابر معلولان در وزارت کشور تشکیل شد و در آینده نزدیک جلسه بعدی این ستاد مجددا برگزار و گزارش اقدامات انجام شده از سوی دستگاههای ذیربط عضو ارائه می شود.

به گفته هاشمی، تا کنون اقداماتی در جهت مناسب سازی اماکن و سازمان ها برای معلولان انجام شده اما کافی نیست و تا رفع مشکلات این افراد و مناسب سازی تمامی اماکن و معابر مورد نیاز آنها فاصله زیادی وجوددارد که امیدواریم با تصویب نهایی بازنگری قانون جامع معلولان در مجلس و اجرایی شدن مفاد آن، این مشکل نیز برطرف شود.

وی گفت: قانون جامع معلولان هم اکنون در حال بررسی در کمیسیونهای تخصصی در مجلس شورای اسلامی است.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین به سهمیه اشتغال معلولان اشاره کرد و افزود: با تصویب بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان و همچنین رایزنی با دستگاه های مختلف قصد داریم در سال آینده سهمیه اشتغال این افراد را افزایش دهیم.




مهر




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: