کد خبر: ۵۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 07
شفاآنلاین - در شرایطی که حدود یک ماه و نیم به پایان سال باقی مانده، رونق تا حدودی در حال بازگشت به بازار خودرو است.

به گزارش شفاآنلاین ،این روزها که حدود یک ماه و نیم به شب عید مانده، کمی تب و تاب در بازار خودرو به‌وجود آمده و خرید و فروش خودرو را در بازار شاهد هستیم؛ به طوری که مشتریان کم‌کم شروع به مراجعه به بازار برای خرید خودرو برای سال نو و تعطیلات نوروز کرده‌اند.

 یکی از دلایل مهم خرید خودرو توسط مشتریان، ثابت ماندن قیمت خودروها در اواخر سال 1393 و نیز پیش‌بینی گران نشدن میلیونی خودروها در سال جدید است.

این در حالی است که شرایط در سال‌های قبل این‌گونه نبود و مشتریان خودرو در شب عید به دلیل نوسان قیمتی، بلاتکلیف بودند که خرید خودرو انجام دهند یا خیر. در واقع در یکی دو سال گذشته از یک طرف عده‌ای پیش‌بینی می‌کردند که قیمت‌ها کاهش می‌یابد و از طرف دیگر، پیش‌بینی می‌شد که قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. این بلاتکلیفی در بازار خودرو باعث شده بود که خریداران از خرید خودرو در شب عید منصرف شوند.

یکی دیگر از دلایل رونق گرفتن فروش خودرو، تصمیم جدید خودروسازان است که قرار شده از اوایل بهمن‌ماه خودرو با مدل 94 به بازار ارائه کنند. این موضوع موجب شده مشتریانی که در سال‌های گذشته در شب عید منتظر می‌ماندند که خودرو با مدل جدید در سال بعد خریداری کنند، امروز به خرید خودرو اقدام کنند.

بر همین اساس، وضعیت قیمت خودروهای مدل جدید (سال 94) در بازار به این ترتیب است که پراید 131 SE با قیمت 20 میلیون و 200 هزار تومان، پراید 11 SE با قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومان، سمند LX با قیمت 30 میلیون و 300 هزار تومان، سمند EF7 با قیمت 31 میلیون و 200 هزار تومان، تیبا2 با قیمت 26 میلیون و 900 هزار تومان فروخته می‌شود.


خبرآنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: