کد خبر: ۴۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 31
معاون سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد:
شفاآنلاین-معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران ضمن تاکید بر اینکه طرح بیمه سلامت همگانی باید در آینده ادامه یابد گفت: به همین جهت یکی از ضرورت‌های سازمانی تامین منابع مالی برای سال آتی است که در این راستا آیین‌نامه بند الف ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه را تحت عنوان "آیین‌نامه بیمه سلامت همگانی و اجباری" را تهیه کردیم و اکنون مراحل نهایی تایید را طی می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،مهندس بهمن برزگر با اشاره به بند الف ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه که سازمان بیمه سلامت ایران را مکلف کرده بود تا آحاد ملت را تحت پوشش بیمه سلامت همگانی و اجباری قرار دهد افزود: این قانون و پوشش بیمه‌ای همه مردم ایران، این آرزوی 20 ساله کشور تا سال گذشته محقق نشده بود تا اینکه با روی کار‌امدن دولت جدید بسترهای اجرای ان فراهم شد.

وی در این باره توضیح داد: ما در ابتدای امر با تشکیل کارگروه و برگزاری نشست‌هایی در استان‌های فارس، تهران و هرمزگان مقدمات کار، برنامه‌های اجرایی و چالش‌های پیش‌رو را بررسی کردیم. در ابتدا با دو چالش جدی تامین اعتبار و منابع مالی و دیگری تصمیم مشارکت و یا عدم مشارکت مردم روبه‌رو بودیم.

معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه بررسی و طرح چالش‌های مربوط با تصویب بودجه با فاز 2 هدفمندی یارانه‌ها و الزام دولت به پرداخت سهم حق بیمه مربوط به افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در سال جاری همزمان شد گفت: خوشبختانه این مشکل با تصمیم دولت مرتفع شد.

برزگر افزود:‌ پیش‌بینی می‌شد افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در کشور را گروهی تشکیل دهند که توان مالی پرداخت حق بیمه را نداشته و اکثرا در حاشیه شهرها زندگی کنند. براین اساس با توجه به جلسه‌ای که ابتدای سال جاری در ستاد هدفمندی یارانه‌ها برگزار شد، فرآیند اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت به نحوی که وزیر رفاه این موضوع را از بیستم فروردین به صورت رسمی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه سامانه امید به عنوان سامانه ثبت نام طرح بیمه سلامت همگانی طراحی شد و هموطنان خواستیم تا تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گیرند گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما احراز هویت فرد بود، در این راستا هماهنگی لازم با سازمان ثبت احوال کشور و دیگر سازمان‌های بیمه‌گر پایه به عمل آمد و شرایط ثبت‌نام فرد جهت رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در نهایت هشت و نیم میلیون نفر تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند، تاکید کرد که طرح بیمه سلامت همگانی باید در آینده ادامه یابد، به همین جهت یکی از ضرورت‌های سازمانی تامین منابع مالی برای سال آتی است که در این راستا آیین‌نامه بند الف ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه را تحت عنوان "آیین‌نامه بیمه سلامت همگانی و اجباری" را تهیه کردیم که مراحل نهایی تایید را طی می‌کند.

برزگر تصریح کرد: بروز کردن داده‌های اطلاعاتی و بانک اطلاعاتی کلیه افراد جهت احراز هویت آنان با هماهنگی کلیه سازمان‌های بیمه‌گر جهت رفع همپوشانی بیمه‌ای یکی دیگر از عواملی است که باید مدنظر قرار گیرد. به همین جهت تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان تامین اجتماعی آماده کرده‌ایم که متاسفانه هنوز به امضا نرسیده است، ولی امیدواریم همکاری این سازمان همانند گذشته با سازمان بیمه سلامت ایران تداوم داشته باشد.

بنا به تاکید وی، باید در آینده شرایطی را محقق نماییم تا بیمه شدگان بتوانند خدمات مناسب و درخور شان خود را دریافت کنند. این سازمان ضمن دفاع از حقوق بیمه شده و توانمند کردن آنان باید بیمه‌شدگان را در رسیدن به حقوق بیمه‌ای‌شان یاری دهد.

ایسناّ

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: