کد خبر: ۴۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 29
شفا آنلاين-معاون طب سنتی وزارت بهداشت یکی از مصادیق میراث کهن را طب ایرانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه از طب سنتی غفلت کردیم که باید در کنار پیشرفت های پزشکی به آن توجه شود.

به گزارش شفا آنلاين،محمود خداپرست پیش از ظهر پنج شنبه در همایش طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران منظور از کلمه سنتی برگشت به گذشته نیست، اظهارداشت: یکی از قابلیت های طب ایرانی اخلاقیات، آداب و ادب است که باید به آن توجه جدی شود.

وی بیان کرد: یکی از خلاء ها در پیشرفت های پزشکی قابلیت و توانمندی های اصلی طب ایرانی است که باید برای رفع آن آموزش های مختلف را ارائه داد.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت با بیان اینکه طب اسلامی سرآمد همه دروان بوده است و امروز تمام دنیا به آن رسیده است، اذعان داشت: باید در احیای طب ایرانی با رویکرد و نگاه در آموزش پزشکی کشور حکیم پروری مد نظر قرار گیرد.

خدادوست با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های داشته های مکتوب و میراث غنی بیش از پیش استفاده شود، افزود: باید اعتقاد و باور در طب سنتی مورد توجه قرار گیرد و در ترویج آن از فرهنگ اسلامی بهره گیری شود.

وی با بیان اینکه حکیمان ایرانی به طب سنتی نگاه خاصی داشتند، گفت: یکی از وظایف مهم پزشکان حفظ سلامت جامعه است که باید به آن توجه جدی کنند.

خدادوست با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های موجود طب سنتی در کشور استفاده بهینه و درست شود، اظهارداشت: در حال حاضر رویکرد پزشکی وابسته به تجهیزات است که این وابستگی بدلیل نبود آموزش و برنامه ریزی درست است و برای موفقیت در طب سنتی نیاز به همکاری دانشگاه علوم پزشکی است.

خدادوست با بیان اینکه توجه به طب ایرانی خواست مردم است، اذعان داشت: مسئولان باید پاسخگوی خواسته های مردم باشند.




مهر




برچسب ها: طب سنتی ، میراث ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: