کد خبر: ۴۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 23
شفاآنلاین-دانشمندان از طریق ذرات نانو که از طلا تشکیل شده است یک سنسور توسعه داده‌اند که قادر به تعیین درمان هر فرد مبتلا به سرطان در عرض چند دقیقه است.
به گزارش شفاآنلاین، دانشمندان راهی فوق‌العاده پیدا کرده‌اند که می‌تواند سرطان را به سرعت درمان کند.
آن‌ها از طریق ذرات نانو که از طلا تشکیل شده است یک سنسور توسعه داده‌اند که قادر به تعیین درمان هر فرد سرطانی در عرض چند دقیقه است.
روش‌های قدیمی براساس ژنومیکس و پروتئومیکس برای تعیین چگونگی داروهایی که باید به بیمار داده شود بوده است و نیاز به تجهیزات خاص و زمان داشتند اما امروز محققان دانشگاه آمهرست ماساچوست به مدیریت «وینسنت روتلو» یک راه بسیار سریع‌تر برای رسیدن به همان نتیجه پیدا کرده‌اند که قادر است نوع درمان فرد مبتلا به سرطان را خیلی سریع مشخص کند.
پزشکان برای درمان یک فرد مبتلا به سرطان چندین ماه باید تحقیق کنند و اغلب باید یک داروی کاملاً جدید بسازند.
به گفته یکی از همکاران وینسنت تعیین سریع عمل درمان جدید می‌تواند به طور چشمگیری در سرعت بخشیدن درمان موثر باشد و عملی‌تر است، داروها با مکانیزم‌های مختلف باعث تغییر سطح سلول است که می‌تواند با استفاده از سنسور جدید صورت گیرد.
وی می‌گوید: ما در این تحقیقات متوجه شدیم هر مکانیزمی یک مدل منحصر به فرد دارد و برای اینکه بتوان به سرعت عملیات دارویی را تعیین کرد باید تجزیه و تحلیل شود و مورد مطالعه قرار گیرد
برای این کار تیم تحقیقاتی با همکاری شیمیدانان و دانشمندان کالج امپریال لندن در توسعه ذرات نانو طلا با هم همکاری کردند.
این محصول توسط سه پروتئین با رنگ آبی، سبز و قرمز است که قادر به شناسایی دلایل مختلف و تجزیه و تحلیل است، در واقع یک سنسور با سه کانال است که می‌تواند تغییرات ظریف سطح سلول را تشخیص دهد و باعث می‌شود پروتئین برای شناسایی سلول‌هایی که در حال از بین رفتن هستند به قسمت‌های مختلف برود.
این حسگر نانو انواع مختلف سلول را تعمیم می‌دهد و نیازی نیست مراحل از قبل آماده‌سازی و تجزیه و تحلیل شود و در عرض چند دقیقه این بررسی انجام می‌شود.
این محصول سریع، ساده و کارآمد باعث درمان سریع می‌شود و نیازی به تجهیزات خیلی خاص ندارد، وینسنت و همکاران وی این نانو را با استفاده از مواد آزمایشگاهی استاندارد ساخته‌اند.
این نوآوری باعث کشف داروهای درمانی جدیدتری می‌شود.

فارس
برچسب ها: درمان ، نانو ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: