کد خبر: ۴۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 24
شفاآنلاین-مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی کشورگفت: 100 رشته هنر صنایع دستی ایران فراموش شده و در حال نابودی ، شناسایی شده است.
به گزارش شفاآنلاین، عبدالمجید شریف زاده دیشب درحاشیه همایش دو روزه معاونین صنایع دستی کشور در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: تلاش می‌کنیم طی تعاملی با اتحادیه‌ها ، تعاونی‌ها را جایگزین هنرهای از دست رفته صنایع دستی کشور کنیم.
وی گفت:کم توجهی و قطع یارانه برخی از کارگاه‌های هنری مانند شیشه‌گری و سفال‌گری مهمترین عامل زوال بسیاری از هنرهای صنایع دستی و سنتی است.
مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی کشور افزود: بسیاری از هنرها ، وابسته به نفت و گاز بودند که با قطع یارانه به آنها تمام هزینه تولید بر دوش کارگاه‌ها گذاشته شد و در این بین بسیاری از آنها نتوانستند منابع مالی مورد نیاز خود را تأمین کنند.
شریف زاده گفت: ضروری است شرایط مناسب برای حمایت از هنرهایی که رو به نابودی هستند ، ایجاد شود.
وی افزود: برخی از صنایع دستی نیز همزمان با تغییر مصرف جامعه به انزوا کشیده شده‌اند که این یک امر طبیعی است، چرا که نیاز جامعه با گذشت زمان تغییر می‌کند.
شریف‌زاده درباره تصاحب کالاهای نامرغوب چینی بخش اعظمی از بازار صنایع دستی ایران گفت: بسیاری از صنایع دستی چین به صورت قاچاق وارد شد که در مرحله نخست باید از ورود چنین کالاهایی به کشور جلوگیری کرد.
وی افزود : این نوع صنایع دستی با ارزان فروشی ، جای خود را در خانه‌های ایرانی پیدا کردند که راه مقابله با این امر ، ایجاد تناسب میان عرضه و فروش صنایع دستی کشور است.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: