کد خبر: ۴۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۳ - 2015January 20
شفاآنلاین-معاون فنی دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از افزایش ساعات کلاس های آموزشی ازدواج خبر داد و گفت: کمیت و کیفیت این کلاس های آموزشی افزایش یافته و تا پایان سال در سراسر کشور اجرایی می شود.
به گزارش شفا آنلاین،«محمد اسلامی»  افزود: برای همه دختران و پسران در آستانه عقد، یک کلاس آموزشی دو ساعته برگزار می شود اما از این به بعد زوج هایی که تمایل به آموزش های بیشتر دارند می توانند از این آموزش ها در فضای مجازی و اینترنتی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: 10 جلسه یک و نیم ساعته آموزش اینترنتی یعنی حدود 15 ساعت آموزش مجازی برای این زوج ها در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش های مجازی ، زوج هایی که تمایل دارند از رسانه هایی مانند کتاب و سی دی استفاده کنند ، این ابزار آموزشی به رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفت: پس از این آموزش ها، برای زوج ها گواهی آموزشی صادر می شود تا کارشناسان بهداشت دریابند که این زوج ها ، دوره آموزشی خود را به پایان رسانده اند.

اسلامی ادامه داد: برخی از زوج ها نیز می خواهند که از آموزش حضوری، مجازی و کتاب و سی توامان استفاده کنند که در این صورت همه این ابزار آموزشی در اختیار آنان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: این آموزش ها اجباری نیست اما چون امکانات آموزشی، رایگان و هدیه است انتظار می رود که اکثریت قریب به اتفاق جوانان از آن استقبال کنند.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت یادآور شد: بخشی از این آموزش ها هم اکنون به جوانان در برخی نقاط کشور ارائه می شود اما تا پایان سال همه امکانات آموزشی برای همه زوج ها در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

اسلامی با اشاره به وقوع 770 هزار ازدواج در کشور در سال گفت: سالانه همه زوج ها از آموزش های ازدواج وزارت بهداشت استفاده می کنند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: