کد خبر: ۴۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۳ - 2015January 19
شفاآنلاین-درپی برداشته شدن کف نرخ مبادله ارزی یورو- فرانک توسط بانک مرکزی سوییس، قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت.
به گزارش شفاآنلاین از خبرگزاری فرانسه از لندن،هر اونس طلا (31 گرم و 10 سوت) در پایان معاملات روز دوشنبه بازار فلزات گرانبهای لندن به هزار و 227 دلار رسید که بیشترین قیمت از چهار ماه پیش تاکنون برای این فلز گرانبها به حساب می آید.
انتظار سرمایه گذاران از بانک مرکزی اروپا برای اینکه سیاست گشایش پولی به اجرا گذارد نیز در افزایش قیمت طلا در بازار جهانی نقش داشته است. زیرا وقتی این سیاست به اجرا گذاشته شود میزان نقدینگی بیشتری از یورو وارد بازار خواهد شد و این امر نقش مهم در کاهش ارزش آن خواهد داشت. در نتیجه وقتی ارزش پولی مانند یورو کاهش یابد بسیاری از سرمایه گذاران به طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن روی خواهند آورد.
این در حالی است که انتخابات پارلمانی زودهنگام یونان نیز در پیش است .نتایج نظرسنجی ها حاکی از آن است این بار چپگرایان مخالف سیاست ریاضت اقتصادی به پیروزی خواهند رسید. چپگرایان اعلام کرده اند در صورتی که در این انتخابات پیروز شوند سیاست های ریاضتی مورد نظر منطقه یورو را رعایت نخواهند کرد ، امری که اگر محقق شود منجر به خروج یونان از منطقه یورو منجر خواهد و این امر ارزش یورو را بیش از پیش کاهش خواهد داد.

واحد مرکزی خبر
برچسب ها: قیمت ، طلا ، بانک مرکزی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: