کد خبر: ۴۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۳ - 2015January 19
شفاآنلاین-محققان آلمانی موفق به ساخت نوعی سیمان شدند که نورخورشید را به برق مورد نیاز ساختمان ها تبدیل می کند.
به گزارش شفاآنلاین، محققان دانشگاه کاسل در آلمان از توسعه نوعی سیمان جدید خبر داده اند که می تواند انقلابی در ساخت و ساز و تامین انرژی خورشیدی در جهان به شمار بیاید.
سیمان جدید از ویژگی استحکام، سبکی و مهم تر از همه، سلول های خورشیدی بهره می برد که نور خورشید را به انرژی برق تبدیل می کند تا دیگر برای استفاده از انرژی خورشیدی در بناها نیاز به صفحات خورشیدی و هزینه های کلان نباشد.
نمونه اولیه این سیمان که دایس کریتDysCrete خوانده شده است قرار است در نمایشگاه مصالح ساختمانی مونیخ که قرار است از نوزدهم تا بیست و پنجم همین ماه برگزار شود به نمایش گذاشته شود.
گفته می شود نمونه اولیه این سیمان قادر است دو درصد از نور مستقیم و غیر مستقیم خورشید را که در طول روز دریافت می کند به انرژی برق تبدیل کند. از نگاه محققان همین میزان برای تامین برق و گرمای مورد نیاز یک منزل مسکونی کافی است. البته این امر به متراژ بنا و میزان سیمانی که در آن به کار می رود بستگی دارد.
محققان دانشگاه کاسل هزینه تولید این سیمان را پایین دانسته و گفته اند این ویژگی موجب می شود تا در آینده نزدیک این سیمان توسعه یافته و به تولید انبوه و پس از آن با قیمت مناسب به دست مصرف کننده ها برسد.

واحد مرکزی خبر
برچسب ها: سیمان ، نور خورشید ، برق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: