کد خبر: ۴۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۴ دی ۱۳۹۳ - 2015January 14
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر؛
شفاآنلاین-مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت روانی و تضمین زندگی بهتر در آینده برای آحاد جامعه به ویژه روستائیان و عشایر از اولویت های دولت است، گفت: پس از گسترش بیمه درمان، حالا نوبت به بیمه اجتماعی است.
به گزارش شفاآنلاین،محمدرضا رستمی افزود: در حال حاضر تنها یک میلیون و 250 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هستند که بنا به بررسی های صورت گرفته، بیش از شش میلیون خانواده واجد شرایط دریافت خدمات بیمه اجتماعی هستند.

وی تصریح کرد: بیمه اجتماعی تضمین کننده زندگی فرد و خانواده وی در آینده است، افراد با قدرت خریدهای متفاوت باید بتوانند از این حق برخوردار باشند تا به دور از سیاست های صدقه ای یک زندگی همراه با عزت و کرامت داشته باشند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، اظهار داشت: بخش های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نظارت وزیر کاردر حال تدوین 'بسته بیمه اجتماعی' هستند تا همه مردم برای آینده خود پس انداز مطمئنی داشته باشند.

رستمی اعتقاد دارد: با موفقیت های اخیر دولت در اعطای هشت میلیون دفترچه بیمه درمانی می توانیم در گام بعدی 'بیمه اجتماعی' را فراگیر کنیم و این صندوق آمادگی لازم را برای گسترش آن دارد.

وی افزود: البته این ماموریتی است که وزیر کار به صندوق محول کرده و تاکید دارد که بیمه اجتماعی باید فراگیر شود.

یادآور می شود، سقف بیمه شدن که برای زنان 60و برای مردان 65 سال تعیین شده بود در دولت یازدهم برای روستائیان و عشایر برداشته شد. همچنین در دولت تدبیر و امید در نظر گرفته شد حتی روستائیانی که ساکن روستا نیستند تحت پوشش بیمه کشاورزان و عشایر قرار گیرند.

رستمی در پایان گفت: هشت رده برای پرداخت بیمه روستائیان و عشایر در نظر گرفته شده که در صورت انتخاب هر رده توسط روستائیان و عشایر، 2 درصد آن هم توسط دولت پرداخت می شود. کف حق بیمه پرداختی 120 هزار تومان و سقف آن 300هزار تومان به شکل سالانه است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: