کد خبر: ۴۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۳ دی ۱۳۹۳ - 2015January 13
شفاآنلاین-اثرات دود سیگار به مدت طولانی در همه جا می‌ماند و سم و آلودگی آن از خود سیگار مضرتر است.
به گزارش شفا آنلاین،افراد سیگاری باید آگاه باشند که خطرناک‌ترین اثر سیگار همان دود سوم است، یعنی آلودگی که در اثر دود سیگار بر روی وسایل خانه، مبلمان، در بافت دیوار و همه جا به مدت طولانی تعبیه می‌شود

آلودگی ناشی از دود سیگار به غیر از تخریب وسایل منزل و وسایل برقی برای سلامت افراد سیگاری و غیرسیگاری نیز بسیار خطرناک و مضر است.

تیم کالج برکلی در کالیفرنیا سطح ذرات ریز PM2.5 و ترکیب آلی فرار COV در محیط های پر از دود سیگار به خصوص تعیین دوره‌ای که آلاینده‌ها در فضای محیط هستند را اندازه‌گیری کردند.

این آزمون برای اولین بار در اتاق یک آزمایشگاه که دارای تهویه 18 m3  بود انجام شد؛ در این اتاق ماشینی به صورت خودکار، ۶ سیگار را با هم دود می‌کرد؛ این مشاهدات با نمونه‌های گرفته شده در خانه‌ای که پس از چند ساعت از آخرین سیگار کشیده شده می‌گذشت، مقایسه شد.

نتایج نشان دادند برخی از ترکیبات مضر نسبتاً به سرعت پراکنده می‌شوند و برخی از آنها به مدت بسیار طولانی باقی می‌مانند و یک آلودگی بسیار زیاد ایجاد می‌کنند.

آنها در این مطالعه متوجه شدند دود سوم حدود 5 ساعت در محیط می‌ماند و غلظت آلاینده‌ها به آرامی کاهش پیدا می‌کند.

محققان بر این باورند که همچنان باید افراد سیگاری را به نکشیدن سیگار تشویق کرد چون به غیر از سمی که به مرور باعث مرگ آنها می‌شود، دیگران نیز در معرض خطری بسیار بزرگ هستند. محققان اضافه کردند: در هیچ مکانی مخصوصاً محیط های بسته و خشک نباید سیگار کشید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: