کد خبر: ۴۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۳ - 2015January 13
شفاآنلاین-معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با وجود افزایش میانگین غلظت تمام آلاینده ها همچنان در شرایط سالم قرار دارد.
به گزارش شفاآنلاین، 'محمد رستگاری' معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز، در شرایط سالم قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون، امروز نسبت به روز شنبه با ۱۲عدد افزایش روی عدد ۸۳ قرار گرفت.

رستگاری به افزایش تمام آلاینده ها در این مدت اشاره کرد و گفت: میزان غلظت آلاینده های منواکسید کربن از ۳۰ به ۳۳ و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۴۵ به ۵۳ افزایش داشته است.

وی به مناطقی که دراین مدت در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته اشاره کرد و گفت: ایستگاه های فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) با ۱۲۳، پارک رازی (منطقه ۱۱) با ۱۲۰ و و پارک های قائم (منطقه ۱۸) و پارک سلامت (منطقه ۱۷) هردو با ۱۰۴ آلوده ترین مناطق استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

رستگاری تصریح کرد: ایستگاه های شهرداری منطقه ۴ با ۵۱، گلبرگ (منطقه ۸) با ۶۳ و پارک رز با ۶۴ به ترتیب سالم ترین مناطق شهر تهران دراین مدت بودند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: براساس پیش بینی هواشناسی، آسمان تهران ابری تا نیمه ابری در پاره ای نقاط با وزش باد می باشد که این انتظار می رود شاخص کیفیت هوا نیز تا ساعات ظهر به غیر از مناطق پر تردد خودروها، در سایر نقاط شهر شرایط سالم داشته باشد.

رستگاری به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

شاخص اندازه گیری استاندارد آلایندگی هوا (Pollutant Standards Index) یا (PSI) معیاری برای تعیین میزان آلودگی هوا در آن منطقه محسوب می شود که براساس محاسبه متوسط میزان غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون مورد سنجش قرار می گیرد.

میزان حد مجاز ( استاندارد ملاک عمل ) برای تمام پارامترها برحسب شاخص استاندارد آلودگی ۱۰۰= PSI تعیین شده است که بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (سیاه ) می باشد.


مشرق نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: