کد خبر: ۴۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۳ - 2015January 03
شفا آنلاين-معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: پیشگیری مطمئن ترین و مؤثرترین شیوه مبارزه با مصرف مواد مخدر و اعتیاد آور به ویژه شیشه است.

به گزارش شفا آنلاين،سرهنگ علی اسلامی با بیان اینکه پیشگیری از مصرف شیشه در جامعه نیازمند اطلاع رسانی صحیح است، افزود: رسانه ها، نشریات دیداری و شنیداری و مکتوب می توانند در تامین امنیت و آگاه سازی مردم در پیشگیری از مواد مخدر نقش آفرین باشند.

وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی به تنهایی قادر به مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد نیستند، بلكه این امر نیازمند مشاركت همگانی و همكاری رسانه های جمعی با دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی است.

سرهنگ اسلامی با اشاره به اجرای طرح كارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه در خراسان شمالی تصریح کرد: مصرف شیشه به جهت سهولت و راه های مختلف مصرف و از طرفی تبلیغات دروغین در مورد اثرات آن بر لاغری، بیشتر از سوی زنان و دختران مصرف می شود.

وی با بیان اینكه مصرف شیشه قطعا اثرات سوء زیادی بر محیط خانه و خانواده دارد، تصریح كرد: هدف اصلی سوداگران مرگ به ویژه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی این است تا با از هم پاشیدن خانواده ها به اهداف پلید خود دست یابند.

این مقام انتظامی بیان داشت: به خانواده ها توصیه می كنیم به فرزندان خود مهارت نه گفتن را آموزش دهند، چرا كه آری گفتن به مواد مخدر، نه گفتن به زندگی است.

وی در خصوص نقش رسانه ها در اطلاع رسانی مصرف سوء شیشه گفت: رسانه ها در ابتدا باید اثرات منفی شیشه و نكاتی كه افراد نا آگاه برای مصرف شیشه تبلیغ می كنند را به اطلاع  مردم برسانند.

سرهنگ اسلامی با اشاره به اینكه این ماده خطرناك اثرات منفی زیادی نسبت به سایر مواد مخدر دارد و آسیب های جبران ناپذیری را برای افراد جامعه ایجاد می كند، گفت: سوء ظن، بدگمانی، توهم، سكته مغزی، افسردگی، اضطراب، پرخاشگری و ... از عوارض مصرف شیشه است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در خصوص برنامه های ناجا در اجرای طرح كارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه اظهار داشت: اطلاع رسانی از طریق جراید و صدا و سیما، تهیه گزارش از كمپ های ترك اعتیاد، مصاحبه با افراد مبتلا به شیشه كه اكنون پاك شده اند، نمایش مستند، تهیه انیمیشن از طریق صدا و سیما، برگزاری مسابقه، درج هشدارهای پیشگیری از مصرف شیشه در نشریات استان، تهیه و توزیع بروشور و ... از جمله برنامه های ناجا است.

وی تصریح كرد: تولیدات رسانه های تصویری و مکتوب در اجتماع با توجه به درك نیازها و انتظارات نسل جدید هرچقدر باشد، به تناسب آن نیازها و تولیدات شاهد اثرات مطلوب و قابل قبول در هدایت نسل جدید نسبت به دوری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و سنتی خواهیم بود.




مهر





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: