کد خبر: ۴۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۳ - 2014December 31
شفا آنلاین:رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بعد از ۳ ماه از انتصابش در این سمت در اولین اظهار نظر خود به عنوان مقام مسئول از تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران و احتمال تعطیل شدن مدارس در صورت تشدید آلودگی هوا خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین- وزارت بهداشت، خسرو صادق نیت ضمن اعلام این خبر گفت: بر اساس بحث و بررسی انجام شده در جلسه امروز کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران و نظر به نتایج بررسی میزان آلودگی هوای تهران طی روزهای اخیر و پیشنهادهای صورت گرفته برای روزهای آتی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کلیه مصوبات این کمیته را مورد تأیید قرار می دهد.

وی یادآور شد: تعطیلی مدارس به عنوان یکی از راهکارهای لازم در صورت تشدید آلودگی هوا مدنظر قرار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، همچنین بر اساس اعلام مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهر تهران که در ساعت 8 امروز دریافت شده است، شاخص کیفیت هوا 175 و آلاینده اصلی ذرات معلق(PM2.5)  است.

بنابر اعلام این مرکز در این شرایط، کیفیت هوا ناسالم است و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و همچنین افراد دیگر نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
برچسب ها: جلسه ، آلودگی ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: