کد خبر: ۴۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۳ - 2014December 27
شفاآنلاین-رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س)، گفت: یکی از کارهایی که برای آسان‌سازی امر ازدواج جوانان می‌توان انجام داد این است که موقوفات و نذرهای خود را در راستای ترویج ازدواج جوانان گسترش بدهیم.

به گزارش شفا آنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو با بیان این‌که «یکی از دستورالعمل‌های دین اسلام برای پیشبرد اهداف متعالی بحث ازدواج است» اظهار کرد: خداوند در آیاتی از قرآن می‌فرماید، ازدواج زمینه آرامش را فراهم می‌کند که اگر این آرامش نباشد انسان‌ها دچار افسردگی، اضطراب، استرس و یا برخوردهای خشن و بهم ریخته می‌شوند.

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) در حدیثی می‌فرمایند "ازدواج سنت من است و هر کس از این امر بگریزد از من نیست." همچنین در حدیثی دیگر می‌فرمایند "فردی که ازدواج می‌کند اگر حتی در حال خواب باشد ثوابش بیشتر از فرد مجردی است که روزها را روزه بگیرد و شب را به عبادت بنشیند."

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: امام صادق (ع) نیز در حدیثی می‌فرمایند "سه گروه در قیامت مورد لطف و رحمت الهی قرار می‌گیرند که یکی از آنها افرادی هستند که زمینه ازدواج برادران خود را فراهم می‌کنند."

حق‌جو در ادامه با اشاره به عواملی که سبب می‌شود ازدواج در جامعه کاهش داشته باشد، گفت: یکی از عواملی که سبب افت ازدواج می‌شود مهریه‌های بالا است. امام صادق (ع) می‌فرمایند "یکی از عواملی که زمینه شوم و بدبختی را به وجود می‌آورد مهریه زیاد است." در احادیث اسلامی وارد شده بهترین مهر، مهر آسان و قابل استرداد است.

وی با بیان این‌که «متأسفانه افراد فکر می‌کنند مهریه بالا پشتوانه است» گفت: هرگز چنین چیزی صحیح نیست.

وی افزود: یکی دیگر از عواملی که سبب می‌شود امر ازدواج به تأخیر بیفتد بحث چشم ‌و هم‌چشمی‌هایی است که جوانان به دنبال آن می‌روند.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س)، تأکید کرد: ولیمه دادن برای ازدواج در اسلام وارد شده است، ولی نه به شکلی که امروز در جامعه رواج یافته و همین گسترش تجملات و بریز و بپاش‌ها سبب می‌شود که ازدواج جوانان به تاخیر افتد.

حق‌جو با بیان این‌که «خانواده و دولت برای آسان سازی امر ازدواج بسیار تأثیرگذار هستند» دولت باید از ازدواج جوانان حمایت کند نه این‌که اگر می‌خواهد 2 میلیون وام بدهد هزاران سند و مدرک بخواهد ولی اگر کسی 100 میلیون وام بگیرد هیچ سندی از او نمی‌خواهند.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از کارهایی که برای آسان‌سازی ازدواج جوانان می‌توان انجام داد این است که موقوفات و نذرهای خود را در راستای امر ازدواج اختصاص بدهیم. چه اشکالی دارد آنهایی که هر سال به مکه و کربلا می‌روند این سفر را نروند و هزینه‌ها را برای امر ازدواج جوانان به کار گیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: