کد خبر: ۴۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۰۵ دی ۱۳۹۳ - 2014December 26
شفا آنلاين- مدیرکل دفتر امور بانوان و امور خانواده خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه حضور بانوان و نقش توسعه‌ای آنان نیاز به عزم ملی دارد، گفت: متاسفانه رشد بی‌رویه مهاجرت مردان از روستاها باعث شده سن ازدواج در میان دختران روستایی افزایش پیدا کند.

به گزارش شفا آنلاين،مژگان شریفی در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان با حضور معاون رییس جمهور، با اشاره به وجود مراکز علمی و حوزوی و دانشگاهی با قدمت در استان، افزود: 14 دانشگاه معتبر دولتی و غیردولتی در استان داریم.

وی ادامه داد: در زمینه کشاورزی و محصولات باغی در تولید زرشک و عناب رتبه اول، در تولید زعفران رتبه دوم، در تولید پنبه رتبه سوم و در تولید گل نرگس رتبه پنجم را داریم.

مدیر کل دفتر امور بانوان و امور خانواده خراسان‌جنوبی، بر ضرورت توجه ویژه بر پتانسیل‌های استان تاکید کرد و گفت: متأسفانه در زمینه طلاق و اعتیاد مشکلات عدیده‌ای را در استان داریم که به دلیل همجواری با افغانستان اعتیاد در استان بیشتر شده است.

شریفی تصریح کرد: در سال 92 از هر 8.40 ازدواج یک طلاق به وقوع پیوسته، که خراسان جنوبی دارای رتبه بیست‌و ششم کشور در زمینه طلاق است.

وی با اشاره به اینکه با وجود فارغ التحصیلان افراد بیکار زیادی در استان وجود دارد، گفت: متاسفانه رشد بی‌رویه مهاجرت مردان از روستاها باعث شده سن ازدواج در میان دختران روستایی افزایش پیدا کند.

برای حمایت از زنان سرپرست‌خانوار چاره‌اندیشی شود

مدیرکل دفتر امور بانوان و امور خانواده خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برای حمایت از زنان سرپرست‌خانوار چاره‌اندیشی شود، افزود: کارگاه‌های تولیدی و مشاغل خانگی استان به دلیل عدم ساماندهی و مسائل و مشکلات رها شده‌اند.

شریفی ادامه داد: محرومیت و نبود امکانات بهداشتی نبود مرکز رادیوتراپی در استان، عدم وجود مرکز درمان ناباروری در استان، نبود پژوهش در زمینه احیای هنرهای سنتی و بومی از جمله مشکلات دیگر استان است.

وی خواستار تقویت و توسعه سازمان‌های مردم نهاد در استان و تجهیز پارک بانوان شد و خاطرنشان کرد: برخورداری استان از پیشینه تاریخ فرهنگی ایران و اهمیت نهاد خانواده و جایگاه آن بر اساس باورهای اعتقادی و دینی از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های استان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و امور خانواده خراسان‌جنوبی وجود بافت‌های تاریخی و فرهنگی شهری و روستایی، تنوع و تعدد آثار و مجموعه‌های تاریخی و گردشگری، وجود معادن مس، گرانیت و تنوع تولیدات و صنایع دستی را از دیگر قابلیت‌ها و پتانسیل‌های استان در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی دانست.

شریفی از برگزاری بیش از 20 نشست علمی - تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب کشوری و استانی خبرداد.




ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: