کد خبر: ۴۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 21
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع کشور در گفتگو با شفا آنلاین تاكيد كرد:
شفا آنلاین- رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع کشور نقش رسانه ها را در راستای هدایت مردم جامعه به سوي خود کنترلی وترويج سلامت درجامعه از هر ارگان دیگری موثرتردانست .

دکتر مجید حاجی فرجی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار داشت: در واقع باید بتوانیم مردم را برای داشتن تغذیه ای سالم با مدیریت صحیح در خانه، مدارس یا محیط کار آماده کنیم.

وی ادامه داد: امروزه مدیریت چنین امری دست خانم هاست که باید بدانند با توجه به در آمد ماهیانه در رژیم غذایی چه موادی را با چه نحوه طبخ صحیحی بگنجانند.و یا چگونه با انتخاب درست مواد غذایی به بهترین نحو نیازهای درشت مغزی و ریز مغزی ها را برای خود و خانواده فراهم کنند.


متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی گفت: در مدارس تهران طرح آزمایشی را اجرا کردیم و بر اساس آن با حضور خود دانش آموزان بوفه ها را مورد اصلاح قرار دادیم. یعنی با سپردن مدیریت به آنها در پایان مطالعه دیده شد که شاخص های مورد بررسی ما تغییر کرد.

وی همچنین افزود: در حقیقت به دنبال این طرح غذاهای سالم وارد بوفه ها شد و دانش آموزان با سن کم اما با فهم و درک کافی توانستند از سلامت تغذیه ای مدیریت کنند.پس بي ترديد این طرح آزمایشی به رغم زمان بر بودن باید اجرا شود.

حاجی فرجی به شفا آنلاین گفت: ما این طرح را به آموزش و پرورش انتقال داده ایم و آنها هم قول همکاری داده اند و کار رسانه ها در راستای آن تبلیغ است.چراكه به این طریق اولیاء و مدارس در جریان گذاشته مي شوند تا یافته های این طرح را از آموزش و پرورش نیز درخواست نمایند.

وی تأکید کرد: رسانه ها بسیار تأثیر گذار بوده اند، آنقدر که می توانند خود کنترلی مردم را با آموزش کافی نهادينه نمايند .ضمن اينكه هیچ ارگان دیگری نمی تواند تا اين حد کمک کند.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع کشور، رسانه ها اعم از مطبوعات، رسانه های تصویری، صوتی و خبرگزاری ها را بهترین جایگاه هدایت کننده خود کنترلی برشمرد.

وی ادامه داد: در واقع بهترین فرصت در اختیار رسانه ها قرار دارد تا خروجی های این طرح را برای تشویق و ترغیب مردم نیز توزیع و پخش نمایند.

وی تأکید کرد: البته از دیدگاه ما رسانه های رسمی، حمایت شده و تحت کنترل اند زیرا در اکثر اوقات برخی از رسانه های اینترنتی، سایتی و ماهواره ها انتشار اخبار کذب، نادرست یا از روی عمد برای ایجاد تشویش ونگرانی در سطح جامعه را رواج داده اند که به طور قطع مقابل این هدایت صحیح را می گیرند.

حاجی فرجی توصیه کرد: مردم باید چشم و گوششان به رسانه ها، مطبوعات و خبرگزاری هایی باشد که هدف آنها سالم سازی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: